کد خبر: ۷۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 23
شفا آنلاین>سلامت>دانشگاه های شریف و تهران به منظور آگاه سازی قشر دانشجو از وضعیت فوق بحرانی کمبود منابع آبی و ایجاد تغییر در الگوهای رفتاری آنان اقدام به برگزاری نخستین رویداد آب کشور می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین، رویداد آب ترجمه عبارت Water Event است که به معنای برپایی برنامه ای با محوریت آب و برجسته کردن این موضوع در اذهان عمومی است که این رویداد در سایر ملل سابقه ای چندین ساله دارد و هر کشور بنابر سلیقه و اهمیت موضوع جنبه های مختلفی از مباحث مربوط به آب را پوشش می‌دهد.

انجمن دوستداران محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف و انجمن علمی زیستا دانشگاه تهران تمرکز اصلی خود را بر جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و علمی گذاشته اند که برگزارکنندگان این رویداد معتقدند در شرایط فعلی بحران کمبود آب باید آحاد مردم فرهنگ مصرف خود را تغییر داده و برای انطباق با شرایط بی‌ آبی آینده سازگار شوند، در حالی که روند فعلی مصرف نشانه ای از این تغییر ندارد.

هدف اصلی از برگزاری این رویداد ایجاد حساسیت در قشر دانشجو، به طور خاص و کل جامعه، به طور عام است.

همچنین تاثیرگذاری مشارکت دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران بر اذهان عمومی و برجسته شدن ابعاد وسیع بحران آب، مخاطب قرار گرفتن جمع بیشتری از دانشجویان، بهره مندی از ظرفیت های علمی، نیروهای اجرایی و حامیان مالی و معنوی طرفین از یکدیگر و تشویق دانشجویان به فعالیت های فرا دانشگاهی از دیگر اهداف برگزاری این رویداد ملی است.

رویداد آب، به عنوان اولین نمونه در نوع خود، در روزهای ۱۸، ۱۹ و۲۰ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود که افتتاحیه برنامه در دانشگاه تهران و اختتامیه آن در دانشگاه صنعتی شریف است.

سایر برنامه‌ها از قبیل غرفه‌های نمایشگاهی و کارگاه های آموزشی نیز به طور همزمان و موازی در دو دانشگاه صنعتی شریف و تهران برگزار می شود.

این رویداد در دوبخش برنامه های فرهنگی و برنامه های علمی برگزار خواهد شد. برنامه‌های فرهنگی شامل نمایشگاه، مسابقات عکس و کلیپ، تئاتر شورایی و برنامه‌های علمی شامل نشست، میزگرد، سخنرانی است.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: