کد خبر: ۷۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 2015September 27
شفا آنلاین>بیمه و بانک> فناوری آینده می تواند کمک به شخصی سازی خرید، ساخت تجارت و نوع خدمات مشاوره مالی باشد که امروز فقط برای میلیاردرها وجود دارد.

  به گزارش شفا آنلاین،این صحنه را تصور کنید. برای خرید خانه رفته اید و بهترین جا را پیدا کرده اید. اما وامتان آماده نیست. هنوز مبلغ لازم را ندارید و جای ملک آنقدر خوب است که به زودی کس دیگری آن را خواهد خرید.

موبایلتان را در می آورید از گواهینامه رانندگی و خانه عکس می گیرید و برای بانک می فرستید و تایید وام مسکن خود را ظرف چند دقیقه دریافت می کنید.

با معاملات ملکی تماس می گیرید پیشنهاد خرید می دهید و خانه مال شما می شود.

مثل فیلم های علمی تخیلی است بخصوص برای کسانی که در خرید خانه از این طرف به آنطرف دویده باشند. اما این آینده ای است که در انتظار ماست.

از نظر تئوری در کشورهای توسعه یافته قدرت محاسبه و اطلاعات بانکی در حال حاضر برای انجام چنین کارهایی موجود است اما روان تر شدن و کارآمدتر شدن فناوری برای بانک ها زمان بر است و البته از طرف دیگر توافق مشتریان جهت دسترسی به اطلاعات شخصی و عمومی برای این سبک محاسبات در یک چشم به هم زدن هم لازم است.

در حقیقت در ده سال آینده صحنه های زیادی از فیلم های علمی تخیلی بانکی روی پرده خواهد رفت.

اینکه هر مشتری بانکی در کیف خودش یک گوشی هوشمند دارد و از طریق آن هزینه پرداخت می کند یعنی بانک می داند که مشتری کجاها رفته و در حال انجام چه کاری است.

در سال ۲۰۲۵ وقتی وارد فروشگاهی شوید بانک به شما اطلاعات گزینه های فروشگاهی جایگزین یا وب سایت هایی را می دهد که همان محصولات را بتوانید با قیمت ارزان تر بخرید. جالب نیست؟ حتی بر اساس مقدار پولی که دارید به شما پیشنهاد می کند از کدام حساب استفاده کنید.

یا حتی ممکن است به شما بگوید الان وقت کفش خریدن نیست چون فردا قبض های خانه از حسابتان کسر خواهد شد.

البته دسترسی در این حد گسترده به اطلاعات شما شاید کمی آزاردهنده به نظر برسد اما نگاه کنید که ما در یک دهه گذشته به کجاها رسیده ایم.

فیسبوک ۱۰ سال پیش در بریتانیا راه اندازی شد از آن زمان میلیون ها نفر به سادگی اطلاعات جزئی زندگیشان را به اشتراک گذاشته اند.

آی فون در سال ۲۰۰۷ آمد فناوری تلفن همراهی که باعث شد اطلاعات مکان، مکالمات و زمان فراغت به اشتراک گذاشته شود.

اگرچه با گذشت زمان شرکت ها متوجه شده اند که اطلاعات خصوصی از چه درجه اهمیتی برای افراد برخوردار است در عین حال خواستار دخیل بودن در تصمیم گیری مشتریان هستند، بانک ها هم با کمی تاخیر وارد این عرصه می شوند.

همه آنها متعهد می شوند که اطلاعات مشتریان فقط برای ارائه خدمات و بصورت محرمانه و با رضایت مشتری استفاده شود. قانع کردن مشتریان برای امن بودن اطلاعاتشان کار سختی نیست.

در حال حاضر برخی از بانک ها از فناوری بیکن استفاده می کنند که وقتی مشتری ایده آل وارد بانک شود به کارکنان بانک اعلام می شود بنابراین کارکنان بلافاصله از نیازهای ویژه او آگاه می شوند.

در آینده هر مشتری بانکی می تواند از فناوری بیکن استفاده کند یعنی کارکنان بانکی مطلع می شوند که این مشتری دقیقا در چه وضعیت مالی قرار دارد و بنابراین می توانند خدمات خاص تری ارائه دهند.

این فناوری در مورد فروشگاه ها هم صدق می کند. مشتری وارد سوپر مارکت می شود، تمام محصولاتی که بر می دارد اتوماتیک ثبت شده و از حساب بانکی اش کسر می شود و زمان ایستادن و پرداخت کردن از سر راه کنار می رود.

این سبک جمع آوری اطلاعات حتی می تواند در مورد مشتری های شرکتی و تجاری موثر باشد. بانک بارکلیز به تازگی خدمات فیزیکی با نام "لوکال اینسایت" راه اندازی کرده است که به همه اجازه می دهد عادات صرف هزینه و آمار مالی در محله خود را در نظر داشته باشند.

بنابراین می توانند عملکرد خود را با شرکت های مشابه منطقه مقایسه کنند، کمک بگیرند و موقعیت خود را تقویت کنند. برای افراد هم می تواند در زمینه مقایسه قبض های مصرف انرژی و غیره با همسایگان کمک کند.

با تقویت قدرت محاسبات قابلیت های این طرح ها افزایش می یابد. همچنین تقویت امنیت و راه های جدید اثبات هویت مشتری به بانک اهمیت دارد.اخبار بانک
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: