کد خبر: ۷۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 20
رئیس دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی ،مراقبت های ویژه ودرد ایران خبرداد:
شفاآنلاین :رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشوربا انتقاد ازعملکرد بیمه ها گفت: متاسفانه تعرفه های متخصصین بیهوشی آنگونه که باید باشد نیست ضمن این که طرح گلوبال منجر به بروز اشکال در عدالت بین رشته ای شده است که باید هرچه زودتر اصلاح شود.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر محمدمهدی قیامت درآستانه برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی ،بیهوشی ومراقبت های ویژه ایران ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: متأسفانه وضعیت تعرفه های بیهوشی هنوز آنگونه که باید مورد قبول جامعه متخصصین بیهوشی کشور نیست؛ضمن اینکه اشکالات زیادی( البته در همه رشته ها) وجود دارد.هرچند ابلاغ تعرفه های جدید  شروع خوبی  بود اما با دستکاری هایی که دراین باره صورت گرفت عدالت بین رشته ای تعرفه مقداری دچار اشکال شد؛ برای نمونه یکی از اشکالات ایجاد شده این است که وزارت بهداشت یکسری از خدمات را به صورت گلوبال و پکیج می دهد.

رئیس دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی ،مراقبت های ویژه ودرد ادامه داد: طرح گلوبال منجر شد که عدالت بین رشته ای خیلی دچار اشکال شود.ضمن اینکه بحث گلوبال مورد قبول ما، وزارت بهداشت و جامعه پزشکی نیست. اما بیمه ها از آنجا که دوست دارند پزشکان را استثمار و از آنها بهره کشی کنند و نمی خواهند که دستشان را از جیب پزشکان بیرون بیاورند در مراکز خودشان این خدمات را اعمال می کنند. در حقیقت با اعمال اجبار به پزشکان،باعث می شوند که آنها بدون انگیزه کار می کنند .بنابراین امیدواریم که خدمات گلوبال نیز هرچه زودتراصلاح شوند.

 
قیامت در ادامه اظهارکرد: ما حدود4 هزار 500 متخصص بیهوشی در کشور داریم که نزدیک به 500 تا 700نفر ازآنها بازنشسته یا از کارافتاده اند. اما به طور کلی تعداد متخصصین این رشته به اندازه قابل قبول در سطح کشوروجود دارند ومتخصصین بیهوشی در تمامی بیمارستان ها حضور دارند.

حال آن که پزشکان بیهوشی برخی مشکلات تعرفه ای، حقوقی و صنفی دارند که در دوازدهمین کنگره بیهوشی، مراقبت های ویژه و درد(که از یکم تا سوم مهرماه سال جاری  درپژوهشگاه نیرو واقع درشهرک غرب برگزارمی شود) یکی از مسائل خیلی مهم ما میزگرد صنفی است که با حضور پیشکسوتان و اساتید وبرخی مسولان مربوطه برگزار خواهد شد.

به گفته معاون آموزشی و پژوهشی نظام پزشکی تهران، این رشته خطیر، استرس زا و نقطه اتصال تمام خدمات بالینی است،به گونه ای که ما از اتاق عمل سرویس می دهیم تا بخش روانپزشکی برای شوک دادن به بیماران روانی؛ آی سی یو؛ درد؛ ام آری آی و...
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پزشك بيهوشي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
0
0
حضرت إستاد، لطفا فكري هم براي اين مراكز جراحي نامحدود ...!! كنيد كه پزشكان بيهوشي را بد بخت كرده اند و تا اعتراض كني با توهين و تحقير اخراجت ميكنند و همكار نيازمند ديگري را بجايت مي اورند(هر بيهوشي ٥٠تا ١٠٠هزار تومان بستگي به أنصاف جراح و صاحب مركز) و در عِوَض همكاران جراح و غير جراح كه بيماران را مي اورند هر چقدر طلب كنند نوش جانشان،، حتي غذاي ناهار دكتر بدبخت بيهوشي با جراحان فرق دارد و بازرسان... نيز .... !! بخصوص كلنيكهاي .... تهرانپارس و ..... نارمك!! تورا به خدا شخصا رسيدكي كنيد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: