کد خبر: ۷۸۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - 2015November 20
متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- دندانپزشک ترمیمی و زیبایی با بیان اینکه جرم گیری با سفیدکردن دندان متفاوت است به بیان نکات مهمی در خصوص سفیدکردن دندان ها، استفاده از مسواک، خمیردندان و نخ دندان پرداخت.

دکتر سعید نعمتی انارکی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در حقیقت سفید کردن دندان باید به صورت حرفه ای توسط دندانپزشک انجام شود تا رنگ دندان از پایه تغییر کند؛این درحالی است که در برخی از داروخانه ها نوارها یا لاک هایی برای سفیدکردن دندان ها وجود دارد اما اثر دائمی ندارند .ضمن اینکه به علت وجود ترکیبات اسیدی می توانند منجر به تخریب دندان ها شوند. بنابراین به طور دائم و خودسرانه نباید مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: به طور معمول تمایل به سفیدکردن دندان ها در افراد 20 تا 40سال بیشتر دیده می شود.ضمن اینکه خمیردندان های حاوی مواد سفیدکننده دو گروه اند. یکی برای مصرف سیگاری ها که استفاده از آن توصیه نمی شود زیرا شاید در وهله اول دندان ها را مقداری سفید کنند اما استفاده دائم باعث سایش های سطح مینا می شود.

به گفته وی گروه دیگر که سفید کننده دارند استفاده شان خوب است اما غلظت آنها خیلی کمتر از چیزی است که بخواهد دندان ها را سفید کنند. اما به عنوان مواد همراه درمان های سفیدکننده خوب است و کمی اثرات سطحی مانند قهوه را از روی دندان بر می دارد.

چه خمیردندان و مسواکی مصرف کنیم؟

نعمتی انارکی اظهارکرد: در واقع بهتر است که بیشتر خمیردندان های حاوی فلوراید و دانه های کریستالی که خیلی درشت نباشند نیز مورد استفاده افراد قرار بگیرند؛ حال آن که سر مسواک باید کوتاه و انتهای برس ها گرد باشد و مسواکی که دهانه اش زودتر از 3 ماه باز می شود یعنی یا نوع مسواک خوب نبوده یا فشار فرد بیش از حد است که فشار زیاد هم منجر به سایش مینای دندان نزدیک لثه می شود.

اهمیت مصرف نخ دندان

وی ادامه داد: یک دندان پنج سطح دارد که باید تمیز شود،در واقع سطح به سمت گونه؛سطح به سمت زبان و سطح جونده با مسواک تمیز می شون.د اما دو سطح دیگر(که سطح مجاور به دندان بغلی می چسبد)با بهترین مسواک ها هم قابل تمیزشدن نیست. بنابراین عدم استفاده از نخ دندان یعنی اینکه 40درصد دندان شسته نمی شود.حال آنکه تجربیات و مطالعات نشان می دهد اکثر پوسیدگی ها از نواحی بین دندانی شروع می شوند.

این دندانپزشک توصیه کرد: نخ دندان باید به راحتی از ناحیه بین دندانی رد شود؛ نخ دندان حداقل باید روزی یک بار و مسواک روزی دو بار زده شود.استفاده از نخ دندان باید خیلی آرام صورت گیرد.ضمن اینکه توصیه اکید اینستکه مردم نباید چکاپ های سالانه دندانپزشکی را فراموش کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: