کد خبر: ۷۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 18
شفاآنلاین :اجتماعی >سلامت >عضو فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس با انتقاد از وضعیت غیراستاندارد کمپ های ترک اعتیاد، گفت: نبود نظارت و رعایت نکردن اصول استاندارد باعث شده از ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد به درستی استفاده نشود.

به گزارش شفاآنلاین ،احمد آریایی نژاد  در خصوص وضعیت کمپ های ترک اعتیاد، گفت: بسیاری از کمپ های ترک اعتیاد یا خارج از نظارت بوده یا غیراستاندارد هستند، به نظر می رسد کمتر از 5 درصد کمپ های ترک اعتیاد از استاندارد لازم برخوردار باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر وجود پتانسیل های بسیار در کمپ های ترک اعتیاد تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نبود نظارت از ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد به درستی استفاده نمی شود این در حالی است که در صورت نظارت بر فعالیت کمپ ها موفقیت شان دو چندان خواهد شد.

وی افزود: در حقیقت با وجود نظارت و استاندارد سازی، کمپ های ترک اعتیاد موثر واقع می شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: لازم است روانشناسان و مشاوران متخصص در کمپ های ترک اعتیاد حضور داشته باشند، این در حالی است که برخی از کمپ ها توسط افرادی اداره می شود که خود روزگاری مبتلا به اعتیاد بوده اند اما باید توجه داشت که تجربه صرف کافی نیست و داشتن علم و تخصص لازمه مدیریت کمپ های ترک اعتیاد است.

آریایی نژاد با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی باید بر کمپ های ترک اعتیاد نظارت داشته باشد، گفت: نبود نظافت و بهداشت، نبود نیروهای متخصص، مکان نامناسب خارج از شهر، آموزش ندادن مهارت های زندگی و نداشتن برنامه برای ایام پس از ترک اعتیاد، سبب غیراستاندارد شدن کمپ های ترک اعتیاد شده است؛ این عوامل تنها مربوط به کلانشهر تهران نیست و در سایر شهرها هم وضعیت به همین شکل است.

وی معتقد است: سازمان بهزیستی بر همین تعداد و شیوه اداره کمپ ها ترک اعتیاد اکتفا کرده اما به نظر می رسد در آینده اداره کمپ های ترک اعتیاد به شیوه امروزی مشکل ساز خواهند شد.

وی با انتقاد از اقدامات غیر استاندارد در کمپ های بدون مجوز، تاکید کرد: علاوه بر این کمپ هایی هم که دارای مجوز هستند غیراستاندارد عمل می کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مجلس بارها به این مسئله ورود پیدا کرده است ولی با یک فراکسیون و یک نهاد مشکل کمپ های ترک اعتیاد حل نمی شود و نیاز است تا هماهنگی بین سازمانی شکل گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عبدالرضا رحمانی فضلی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در حال حاضر 3000 نفر در مراکز ترک اعتیاد نگهداری می شوند و برای 3000 نفر دیگر نیز امکان نگهداری وجود دارد، گفت: هزینه‌های درمان بالا رفته است؛ اما عملکرد استان ها نسبت به تهران در این خصوص بهتر بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: