کد خبر: ۷۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 18
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>مهم‌ترین عامل بالا بودن شاخص بیماری‌های لثه، پایین بودن فرهنگ بهداشت عمومی مردم و سبک نادرست زندگی آن‌ها است به‌طوری‌که 70 درصد مردم از بیماری‌های لثه رنج می‌برند.
به گزارش شفا آنلاین، بهزاد هوشمند در آستانه برپایی «پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران» گفت: هرچند عادات غلط بهداشتی و غذایی به‌ویژه نبود سبک صحیح و سطح تغذیه‌ای نامناسب و نیز مصرف سیگار و الکل را از عوامل اصلی ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان است، اما در حال حاضر در جامعه ما مهم‌ترین عامل بالا بودن شاخص بیماری‌های لثه، پایین بودن فرهنگ بهداشت عمومی مردم و سبک نادرست زندگی آنان است.

وی ادامه داد: 75 درصد بیماری‌های حوزه سلامت که شامل بیماری‌های دهان و دندان نیز می‌شود به شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مربوط است، زیرا همان‌طور که می‌دانیم، امروزه «سلامت» به مفهوم سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تعریف می‌شود.

رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران از استرس‌های اجتماعی و تنش‌های روانی به‌عنوان دیگر عوامل بالا بودن آمار بیماری‌های لثه و دهان اشاره و تصریح کرد: ازآنجا که این تنش‌ها روی رفتار اجتماعی اثرگذار است و سبب تغییر سبک زندگی می‌شود، روی شاخص‌های سلامت به‌ویژه سلامت دهان و دندان اثر مستقیم برجای می‌گذارد.

وی گفت: ناسالم بودن سبک زندگی از یک‌سو و از سوی دیگر مدیریت ناصحیح در حوزه سلامت دهان و دندان سبب شده که نه‌ تنها شاخص‌های سلامت دهان و دندان طی سال‌های اخیر بهبود نیابد، بلکه باعث شده است که طی 15 سال اخیر این شاخص‌ها بدتر نیز بشود تا جایی که آمار مبتلایان به بیماری‌های دهان و دندان نسبت به گذشته افزایش‌یافته است.

رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران اظهار داشت: برپایی پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران علاوه بر ارائه دستاوردهای این حوزه به متخصصان داخل کشور به دلیل حضور چهره‌های برجسته بین‌المللی سبب تبادل و تقویت ارتباطات بین‌المللی خواهد شد.

گفتنی است، پانزدهمین کنگره انجمن علمی پریودنتولوژی ایران با هدف معرفی تکنیک‌های نوین درمان بیماری‌های لثه و بافت‌های نگه‌دارنده دندان و ایمپلنت و با حضور چهره‌های مطرح بین‌المللی این حوزه 14 تا 17 مهر ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: