کد خبر: ۷۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 16
شفا آنلاین>سلامت>در صورتی كه شركت‌های دانش‌بنيان توليداتی داشته باشد كه بتوانند سهمی از بازار را كسب كنند خريد آن را تا 75 درصد قيمت داروهای خارجي تضمين می‌كنيم.
به گزارش شفا آنلاین، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه گردهمایی مدیران شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت بیان کرد: افزایش سهم صادرات دارو از جمله مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در سالهای اخیر بوده که توانسته با موفقیت دارو و تجهیزات را به کشورهای عراق، آفریقای جنوبی، سوریه و روسیه و برخی کشورهای منطقه صادر کند. 

وی افزود: میزان این صادرات 170 میلیون دلار بوده است اما این میزان راضی کننده نبوده است، بدین ترتیب باید این شرکت‌ها را بیشتر تشویق کنیم. همچنین کمک‌های وزارت امور خارجه برای صادرات باید افزایش یابد. 

وزیر بهداشت ضمن تاکید تلاش برای رقابت کالای داخلی در خارج از مرزها عنوان کرد: باید در تلاش باشیم تا رقابتهای داخلی را به خارج از مرزها برده و صادرات را چند برابر کنیم. 

وی ضمن مهم دانستن عدم رقابت دولت با شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: دولت نباید با این شرکت‌ها رقابت کند زیرا بخش عمده‌ای از داروها و تجهیزات از سوی تولید کنندگان دولتی و شبه دولتی تامین می‌شود. 

قاضی زاده هاشمی اظهار کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که دولت با بخش خصوصی رقابت نکند زیرا رئیس جمهور نیز در این زمینه تاکید بسیار دارد. همچنین باید شرایطی را برای شرکتها به وجود آورند تا برای واگذاری به بخش خصوصی آمادگی پیدا کنند. 

وی ضمن اشاره به نقش خریدار و مصرف کننده وزارت بهداشت اذعان کرد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت خریدار و مصرف کننده اصلی دارو و تجهیزات پزشکی است باید مشوق هایی قرار دهیم تا شرکت‌های دانش بنیان تقویت شوند و بتوانند داروهای جدید تولید کنند. 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در سالهای اخیر تنها از داروها رونمایی می‌شد و از عرضه‌ آنها در بازار خبری نبود بیان کرد: 75 درصد قیمتهای داروهای مشابه خارجی که از جمله برندهای برتر هستند را تضمین کرده‌ایم. همچنین توانسته‌ایم 60 درصد قیمت این داروها را تضمین کنیم. 

وی ضمن بیان اینکه تصمیمات وزارت بهداشت در راستای رقابت‌های شرکت‌های دولتی است گفت: یکی از مسائلی که به آن توجه جدی داشته‌ایم کاهش 30 درصدی قیمت دارو است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: بدین ترتیب باید به سمت افزایش تولیدات داخلی رو بیاوریم البته دراین راستا چند دارو و فرمول جدید دارویی عرضه شده است که هیچ کدام در گذشته تولید نمی‌شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: