کد خبر: ۷۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 15
شفا آنلاین>سلامت>بیماریهای پوستی بسیاری با انواع سرطان ها مشترک هستند که بیش از 100 نوع بیماری هشدار دهنده ژنتیکی پوست در جوامع مختلف وجود دارد.
به گزارش شفا آنلاین،مسعود گر‌شاسبی انجمن ژنتیک  با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط خاص باید تغییرات پوستی و ژنتیکی پوست را جدی گرفت اظهار کرد: در حال حاضر بیماری‌های پوستی بسیاری در میان جوامع مختلف وجود دارد که با انواع سرطان‌ها مشترک هستند و بر اثر تغییر و جهش ژن‌ها در افراد ایجاد می شود که بیش از 100 نوع بیماری هشدار دهنده ژنتیکی وجود دارد. 

وی افزود: بیماری های پوستی و بیماری‌هایی که به نحوی، مو و این قسمت‌ها را درگیر می‌کند طیف بسیار وسیعی دارد و نمی‌شود آنها را در یک دسته خاص قرار داد. 

گرشاسبی تصریح کرد: در بیماری‌های خفیف و خیلی از بیماری‌های تشدید کننده پوستی ژنتیک مشکل به مرز تهدید و هشدار جدی خواهد رسید. به طوری که حتی بیماری های کشنده در این دسته از بیماری‌ها به وضوح دیده می شود. 

رئیس انجمن ژنتیک تاکید کرد: یک سری از بیماری ها وجود دارند که فقط یکی از علائم آن با مشخصه پوست شیوع پیدا می‌کند به طوری که در آن پوست درگیر یک سری تغییر و تحولات می‌شود. 

وی در پایان گفت: بیماری‌های پوستی ژنتیک بسیاری وجود دارد که مشکلات بسیاری در دستگاه ایمنی بدن به وجود خواهد آورد. آزمایشات ژنتیک می‌تواند به دلیل تشخیص نوع خاص این بیماری‌ها پزشکان را در درمان، معالجه و یا حتی پیشگیری کمک کند. 

بهترین راه‌ برای پیشگیری شیوع بیماری‌های پوستی ژنتیکی انجام آزمایشات ژنتیکی است. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: