کد خبر: ۷۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 18
شفا آنلاین>روانشناسی> نتايج تحقيقات جديد پژوهشگران انگليسي، چراغ خطر را براي نوجواناني که از شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌کنند، روشن کرده و به آنها هشدار مي‌دهد، فشار حاصل از آنلاين بودن 24 ساعته، الگوي خواب آنها را مختل کرده و ممکن است به مشکلات سلامت روان، مانند اضطراب و افسردگي بيا‌نجامد.
به گزارش شفا آنلاین،براي دستيابي به اين نتايج، محققان از 467 نوجوان 11 تا 17 سال، از يک مدرسه، خواستند تا پرسشنامه آنها را تکميل کنند. در اين پرسشنامه، در مورد اعتماد به نفس، اضطراب، افسردگي و کيفيت خواب سوال شده بود.

 همچنين در مورد ميزان ساعت‌هايي که روزانه در شبکه‌هاي اجتماعي صرف مي‌کنند، سوال شد. در نهايت مشخص شد، نوجواناني که از شبکه‌هاي اجتماعي استفاده کرده و انرژي عاطفي زيادي را در اين راه از دست مي‌دهند، در مقايسه با افرادي که سرمايه‌گذاري عاطفي کمتري در اين شبکه‌ها مي‌کنند، کيفيت خواب کمتر، اعتماد به نفس پائين‌تر و ميزان بيشتري اضطراب و افسردگي را بر دوش خود حمل مي‌کردند.

 آناليزهاي بيشتر نشان داد، اين ارتباط به‌خصوص براي نوجواناني که از شبکه‌هاي اجتماعي در شب استفاده مي‌کنند، قوي‌تر و قابل توجه‌تر است.

درواقع، آنها احساس مي‌کنند که بايد 24‌ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته در دسترس باشند و اگر به پست‌‌ها يا تکست‌هاي خود فورا پاسخ ندهند، احساس اضطراب مي‌کنند. از سوي ديگر، دائم نگران هستند که موضوعي را از دست بدهند. همين امر، کيفيت خواب آنها را مختل کرده و مشکلات زيادي را ايجاد مي‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: