کد خبر: ۷۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 15
دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی؛ مراقبت های ویژه و درد خبرداد:
شفاآنلاین: دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی،مراقبت های ویژه و درد، یکی از مشکلات کنونی بخش های مراقبت های ویژه را کمبود وسایل و تجهیزات مانیتورینگ پیشرفته دانست و گفت:این درحالی است که درآمد متخصصین این رشته باید متناسب با سختی کار و مسئولیت ها هایشان افزایش یابد.
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر اتابک نجفی با بیان این مطلب اظهار کرد: علم متخصصان تازه فارغ التحصیل شده رشته بیهوشی خیلی بالاست و توان استفاده از مانیتورینگ های پیشرفته را از نظر علمی و عملی دارند اما برخی از این مانیتورها در مراکز دانشگاهی است و برخی هایشان هم در این مراکز موجود نیست وپزشکان  فقط  به طورتئوری با این تجهیزات آشناهستند. بنابراین اگر این مانیتورینگ های پیشرفته به کار گرفته شود موجب ارتقاء سلامت بیماران حین بیهوشی و عمل های جراحی نیز خواهد شد.

Image result for ‫دکتراتابک نجفی‬‎

وی با اشاره به این که کمبود وسایل پیشرفته مانیتورینگ در بیهوشی، اتاق های عمل و بخش های مراقبت ویژه نکته ای جدی وحائزاهمیت است،گفت: مانیتورینگ های مختلف اندازه گیری برون ده قلبی،مقاومت عروقی،اندازه گیری فشار داخل مغزی و... به ما در تشخیص زودتر اختلالات قلبی، عروقی و مغزی و درمان بهتر کمک می کند.

به گفته مدیرگروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مشکلات صنفی موجود در این رشته نیزبا طرح تحول نظام سلامت تا حدی بهبود یافته است اما در مقایسه با رشته های دیگر پیشرفت مناسبی نداشته ایم.

وی افزود: برای پیشرفت این رشته باید در راستای تمایل بیشتر افراد با استعداد،علاقمند و تقویت رشته نیز گام برداشت. زیرا درآمد رشته باید متناسب با سختی کار و مسئولیت ها افزایش یابد.این درحالی است که متأسفانه درآمد پزشکان بیهوشی به شکل مطلوبی افزایش پیدا نکرده و این رشته حیاتی به دلیل ارتباط مستقیم با جان انسان ها بسیار پر اهمیت است که می بایست به وضعیت معیشتی پزشکان مربوطه دراین رشته نیزتوجه جدی شود.

دبیر اجرایی دوازدهمین کنگره بین المللی بیهوشی،مراقبت های ویژه و درد خاطرنشان کرد:درسالهای گذشته به این رشته کمترتوجه میشد ولی طی سالهای اخیر شرایط بهتر شده است .اما انتظار ما این است که مانند سایر رشته های جهان ،رشته بیهوشی نیزهرچه زودترجایگاه واقعی خودش را درکشور پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: دوزادهمین کنگره بین المللی بیهوشی؛ مراقبت های ویژه و درد باحضوربیش از3500 متخصص داخلی ودهها شرکت کننده از27کشورجهان از اول تا سوم مهر ماه سال جاری درپژوهشگاه نیروواقع در تهران برگزارمی شود.

دکترنجفی اظهارکرد: در این کنگره کارگاه هایی در ارتباط با احیای بیمار، اداره راه هوایی پیشرفته، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی و بلوک های عصبی(که متخصصین با انواع بلوک ها آشنا می شوند)، مانیتورینگ انعقادی پیشرفته با دستگاه های مورد استفاده در اتاق عمل ها و هموداینامیک پیشرفته ومسایل مختلف روزپزشکی  ارائه خواهد شد.

 این کنگره برای متخصصین بیهوشی 40 امتیازدارد.سایرمتخصصین نیز ازامتیاز بازآموزی متقاوت برخوردارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: