کد خبر: ۷۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 17
شفا آنلاین>روانشناسی>پزشکان در یک بررسی جدید با بیان اینکه ماهی غذای مغز است، اظهار داشتند: می‌توان از این خوراکی به عنوان ترکیب ضدافسردگی برای هزاران نفر استفاده کرد.
به گزارش شفا آنلاین،گروهی از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه «چینگ دائو» به بررسی دقیق تاثیر بالقوه رژیم غذایی حاوی ماهی روی پیشگیری از افسردگی پرداختند. در این بررسی مشخص شد رابطه آشکاری بین رژیم غذایی حاوی ماهی و سلامت روان در مردان و زنان وجود دارد.
 
برای انجام این بررسی متخصصان به جمع آوری داده‌های حاصل از 26 مطالعه بین سال‌های 2001 تا 2014 که متشکل از 150 هزار و 278 شرکت کننده بوده، پرداختند تا مشخص شود مصرف ماهی چه تاثیری بر افسردگی دارد. پس از بررسی تمام نتایج به دست آمده، در 12 مورد از آنها مشخص شد که رابطه قابل توجهی بین مصرف‌ ماهی و افسردگی وجود دارد.
 
موسسه ملی سلامت روان آمریکا هم اعلام کرد از آنجا که افسردگی یکی از شایع‌ترین و ناتوان‌کننده‌ترین اختلا‌ل‌های روانی در آمریکاست پیدا کردن شیوه‌هایی برای کنترل آن امری ضروری است.
 
پزشکان دریافتند افرادی که بیشترین میزان مصرف ماهی را داشتند در مقایسه با افرادی که ماهی کمتری مصرف می‌کنند 17 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به افسردگی قرار دارند. همچنین تفکیک جنسیتی هم حاکی از آن بود که خطر ابتلا به افسردگی در مردانی که بیشترین میزان مصرف ماهی را دارند 20 درصد کمتر است در حالی که این رقم در زنان 16 درصد است.
 
پزشکان همچنین با بیان اینکه بین مصرف ماهی و افسردگی رابطه وجود دارد اظهار داشتند می‌توان از این ماده خوراکی برای پیشگیری یا کاهش علائم این اختلال روانی استفاده کرد.
 
به گزارش مدیکال دیلی، پیش از این نیز مطالعاتی انجام گرفته که حاکی از تاثیرگذاری رژیم غذایی حاوی ماهی روی سلامت مغز بوده است. به گفته متخصصان، افراد جوانی که در معرض ابتلا به بیماری شیزوفرنی قرار دارند می‌توانند با مصرف روغن ماهی از بروز این بیماری جلوگیری کنند.
شفاف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: