کد خبر: ۷۷۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 16
شفا آنلاین>روانشناسی> رابطه مستقیمی بین آلودگی هوا و پرخاشگری وجود دارد و افرادی که در معرض آلودگی قرار دارند نسبت به دیگران پرخاشگرترند و این رابطه را می‌توان به وضوح در کلان شهر‌ها به خصوص تهران دید.
به گزارش شفا آنلاین،کیوان آشتیانی، آلودگی هوا در کشور به خصوص شهر پایتخت را نگران کننده دانست و اظهار کرد: از دیدگاه بسیاری از متخصصین حوزه‌های پزشکی، آلودگی هوا در ایجاد یکسری از بیماری‌ها بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند سلامت یک فرد را به خطر بیاندازد.

وی ادامه داد: علم روانشناسی هم به معضل آلودگی و تاثیر آن بر روحیه افراد پی برده است که چه مشکلات و بیماری‌های روحی و روانی را می‌تواند برای یک فرد ایجاد کند.

این کارشناس ارشد، به رابطه پرخاشگری و آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: رابطه مستقیمی بین آلودگی هوا و پرخاشگری وجود دارد و افرادی که در معرض آلودگی قرار دارند نسبت به دیگران پرخاشگرترند و این رابطه را می‌توان به وضوح در کلان شهر‌ها به خصوص تهران دید.

آشتیانی تصریح کرد: هوای سالم و اکسیژن کافی نه تنها غذای جسم است بلکه روح و روان انسان هم به آن نیاز دارد و اگر چنین شرایطی برای افراد مهیا نباشد، افراد از لحاظ روحی دچار اختلالاتی می‌شوند که این امر برای آنها مشکلاتی را به بار می‌آورد.

وی آلودگی هوای شهر تهران را نگران کننده دانست و افزود: آلودگی‌های اخیر شهر تهران بسیار هشدار دهنده و جدی است و این یک خطری جدی برای سلامت افراد است که نه تنها آنها را در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار می‌دهد بلکه با وجود چنین بیماری‌هایی، روحیه افراد را هم درگیر می‌سازد؛ بنابراین آلودگی هوا می‌تواند روحیه مردمان یک شهر را ناسالم کند.

این روانشناس ادامه داد: توصیه ما این است که در اوج آلودگی هوا حدالمقدور افراد در مواقع ضروری از خانه‌هایشان بیرون بیایند و این نکته را بدانند که اگر در خیابان با تندخویی فردی روبه‌رو شدند این موضوع را در نظر بگیرند که شاید تاثیر آلودگی هوا و ترافیک باعث تندخویی این فرد شده است و بهتر است با ملایمت با فرد پرخاشگر برخورد کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: