کد خبر: ۷۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 12
شفا آنلاین>سلامت>سازمان نظام پزشکی باید حمایت بیشتری را از بخش خصوصی داشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر سعید کاظمی عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه در بررسی توانمندی و اثربخشی نظام سلامت تمام کشورهای دنیا، رضایتمندی افراد مدنظر قرار نمی گیرد، گفت: اگر امروز بیماری به علت درد زانو به من مراجعه و درخواست MRI کند و من به دلایل علمی و با تشخیص درست نیازی به این کار نبینم، از نظر بیمار پزشک حاذقی نبوده و بیمار نزد پزشکی دیگر برای این کار مراجعه می کند.

وی ادامه داد: متاسفانه اقدامات درمانی و تشخیصی تحمیلی را از دو طرف (هم پزشک و هم بیمار) شاهد هستیم که برنامه ای بدون پشتوانه و زیر ساخت مناسب است. شتاب زدگی در انجام برخی طرح های وزارت بهداشت امکان ضربه به خود وزارت بهداشت را پر رنگ تر می کند و ما هم به عنوان ارکان سازمان تحت تاثیر این مهم قرار خواهیم گرفت.

بازرس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص ترسیم آینده پیش روی جامعه پزشکی تاکید کرد: در آینده با چالش بسیار بزرگی مواجه خواهیم شد. توقعات مردم در طرح تحول سلامت و مشکلات اعتباری و سوء برداشت ها و سوء تفاهم هایی که توسط برخی ارکان نظارتی وجود دارد، امکان دارد موجب ایجاد بحران هایی در نظام پزشکی شده و اعتلای آن را با کندی مواجه کند.

وی با بیان اینکه ارکان نظام پزشکی باید برای بروز هر تنش، اتفاق و تغییری در قوانین و یا هر کمبود اعتباری،  آمادگی لازم را داشته و آن را مدیریت کنند، افزود: سازمان نظام پزشکی باید حمایت بیشتری را از بخش خصوصی داشته باشد چرا که وزارت بهداشت علی رغم شعارهایی که در سال های گذشته داده است، به عنوان رقیب بخش خصوصی فعالیت می کند.

کاظمی خاطرنشان کرد: باید در کنار مراقبت از بخش خصوصی که ظلمی را بر مردم وارد نکنند و کار فنی و علمی دقیق انجام دهد، اجازه دهیم با منش درست حرکت کرده و به عنوان بازو در سیستم سلامت کشور از آن بهره برده و نه آن را از دور خارج کنیم تا مردم برای گرفتن خدمات مناسب مختار به انتخاب بین بخش خصوصی و دولتی باشند.

وی وظیفه سازمان نظام پزشکی  را حفظ جایگاه و منزلت جامعه پزشکی و حمایت و تشویق از سرمایه گذاری خواند و ابراز داشت: متاسفانه به علت مقرون به صرفه نبودن سرمایه گذاری ها، گاهی اوقات پزشکان متمول در بخش ساختمان سرمایه گذاری کرده و افراد غیر پزشک با دورنمای کاذب اقتصادی که دارند، به دنبال تاسیس مراکز تشخیصی درمانی می روند که خود معضلاتی را در سیستم نظارتی کشور ایجاد خواهد کرد.

عضو مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه کارهای مشترک نیاز به فرهنگ و مشی تمرین دموکراتیک دارد، گفت: در سرمایه گذاری شرکت های هلدینگ احتمال رانت وجود دارد اما اشتراک چند شرکت کوچک نه تنها مقرون به صرفه است بلکه به اندازه ظرفیت و توان خود سرمایه گذاری و فعالیت خواهند داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: