کد خبر: ۷۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 10
شفا آنلاین>سلامت>مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا گران‌قیمت‌ترین بیماری در ایالات متحده آمریکا را بیماری‌های قلبی عروقی اعلام کرد.
به گزارش شفا آنلاین،براساس گزارش لايو‌ساينس، درمان بيماري‌هاي قلبي عروقي در آمريكا بر اساس گزارش جديد مركز كنترل و پيشگيري بيماري‌ها سالانه هزينه‌اي نزديك به 411 ميليون دلار تا 26 ميليارد دلار براي هر ايالت در بر دارد. علاوه بر اين، هزينه‌اي ناشي از مرخصي استعلاجي كارمندان مبتلا به اين بيماري‌ها براي هر ايالت سالانه 23 ميليون تا 1.3 ميليارد دلار برآورد شده‌است.

آمار و ارقام اين گزارش براساس ابزاري به نام CDC يا شمارشگر هزينه بيماري‌هاي مزمن به دست آمده‌اند و يكي از دلايل نگارش اين گزارش نمايش توانايي‌هاي اين ابزار بوده‌است.

اين ابزار داده‌هايي مبني بر متفاوت بودن هزينه بيماري‌هاي قلبي عروقي در هر ايالات از آمريكا را ارائه كرده‌است:آلاسكا سالانه 411 ميليون دلار صرف درمان بيماري‌هاي قلبي مي‌كند و كاليفرنيا كه جمعيت بيشتري دارد سالانه مبلغ بيشتري هزينه مي‌كند درحالي كه مجموع هزينه‌هاي دو ايالت در ازاي درمان بيماري و غيبت كارمندان سالانه 26.1 ميليارد دلار برآورد شده‌است.

به گفته محققان گران‌قيمت بودن برخي از بيماري‌ها نسبت به بيماري‌هاي ديگر دو دليل دارد: بالا بودن تعداد جمعيت مبتلا به بيماري‌هاي رايج به ويژه ديابت و يا نادر بودن بيماري كه عاملي براي گران بودن درمان آن خواهد‌بود،‌مانند نارسايي تراكمي قلب.

اين ابزار شمارشگر كه در سال 2009 ابداع شده و در سال 2013 داده‌هاي آن به روز رساني شده‌است، به مرجعي براي تخمين فشار اقتصادي ناشي از ابتلا به بيماري‌هاي مختلف بر ايالت‌هاي آمريكا تبديل شده‌است و مي‌تواند به سياستگذاران به تصميم‌گيري‌هاي آگاهانه براي هدايت منابع در راستاي پيشگيري از بيماري‌ها و كاهش هزينه‌هاي ابتلا به بيماري‌ها كمك كند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: