کد خبر: ۷۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 07
شفا آنلاین>سلامت>به نظر حوزه ی داروسازی آن قدر گسترده ، استراتژیک و اقتصادی، هست که برای دولت ها جذّابیت داشته باشد تا به عنوان یک اولویت به آن بپردازند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمود فاضل عضو شورایعالی سازمان نظام پزشکی با اشاره به جایگاه  داروسازی در دنیا  اظهار داشت : فعالیت فعالان داروسازی در زمینه های مختلف علمی، صنعتی،اقتصادی و مهم تر از همه دیپلماسی و ارتباط با مدیران و حاکمان کشور و توجیه آنان و همچنین دولتمردان و سیاستمداران بینا و نکته سنج دو علت عمده حصول این جایگاه هستند.

وی افزود: اتحاد این دو عامل، دارو و داروسازی را از محوطه کوچک و تنگ یک رشته خاص به فضای باز و بی کرانه منفعت حاکمیت در می آورد و آنگاه تمام بخش های یک کشور به صورت یک خواسته  ملی آن را دنبال می کنند .

وی با اعلام اینکه این مطالبه عمومی منجر به رشد فزاینده داروسازی می شود؛ ادامه داد : این امر ارتقاء زیر ساخت ، تسهیل قوانین، استاندارد سازی، تنظیم قیمت ها، سود منطقی، آموزش، صنعت، پخش، ارج و قرب صاحبان حرفه و... را به همراه خود دارد.

وی خاطرنشان ساخت : ایران از نیروی انسانی گران سنگ و کارآمدی در بخش داروسازی  برخوردار است لذا باید کوشید تا مسئولان به این حوزه نگاهی ملی و توسعه گرا داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: