کد خبر: ۷۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 07
شفا آنلاین>اجتماعی>محققان با مخلوط اسیدآمینه (پروتئین) و پایه‌های فیتروژنی (DNA) نانوسیمی تولید کرده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین ، توانایی طراحی سفارشی مواد بیولوژیکی مانند DNA و پروتئین فرصت‌هایی را برای پیشرفت فن‌آوری‌هایی که تا چند دهه‌ی پیش غیرقابل تصور بود، پدید می‌آورد. برای مثال ساختارهای مصنوعی ساخته شده از DNA می‌تواند روزی برای تولید داروهای ضدسرطان مورد استفاده قرار گیرد زیرا می‌توانند مستقیم تومور را هدف قرار دهند. همچنین پروتئین مصنوعی نیز می‌تواند به یک ویروس خاص حمله کند.

اگر چه در حال حاضر پژوهشگران سازه‌هایی ساخته شده از پروتئین یا DNA به تنهایی را تولید کردند، تیمی از Caltech برای اولین بار ساختار مصنوعی از پروتئین و DNA با هم، تولید کردند که ترکیب این دو نوع مولکول و ایجاد یک بیومواد دریچه‌ای برای کاربردهای متعدد باز می‌کند.

مواد چندترکیبی مزایای زیادی دارند
YUN MOU نویسنده مقاله می‌گوید: اگر مواد از چند نوع مختلف ذرات تشکیل شود قابلیت‌های بیشتری دارد. به عنوان مثال پروتئین بسیار متنوع استفاده شود، از جمله برهمکنش‌ پروتئین – پروتئین می‌تواند به عنوان آنزیم سرعت بخش واکنش و یا DNA به عنوان نانوساختارهایی با اندازه و شکل‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محققان خواص نانوسیم پروتئین DNA را وارد برنامه‌ی کامپیوتری توسعه یافته کردند، این برنامه یک توالی اسیدهای آمینه و پایه‌های نیتروژنی تولید کرده است.

MOU می‌‌گوید: سپس می‌توان از نظر فیزیکی مخلوط اسیدهای آمینه و پایه‌های DNA را به شکل نانوسیم درآورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: