کد خبر: ۷۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 07
نایب رئیس انجمن ارتوپدی ایران
شفاآنلاین:جامعه>سلامت>نایب رئیس انجمن ارتوپدی ایران تصریح کرد: متاسفانه اصول زیربنایی طرح تحول سلامت رعایت نشده است و این طرح پاسخ گوی بسیاری از مشکلات سلامت و درمان مردم نخواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین : محمد رازی، نائب رییس انجمن ارتوپدی ایران اظهار داشت: روابط متقابل بین بیمار و پزشک و اعتماد متقابل شاه کلید درمان هر بیماری است و قسمت زیادی از موضوع درمان بیماران به اعتماد بیمار به پزشک معالج مربوط می‌شود که اگر بیمار به پزشک اعتماد کافی نداشته باشد به هبچ وجه برای درمان به آن پزشک مراجعه نمی‌کند و متاسفانه کسانی که دایه دار اطلاع رسانی عمومی بوده‌اند به وظیفه خود در این خصوص عمل نکرده و باعث ایجاد خدشه به اعتماد مردم به پزشکان شده‌اند و من معتقدم بر هم زدن رابطه پزشک و بیمار خیانت است.

وی در خصوص نظام ارجاع سلامت در کشور گفت: متاسفانه قوانین نظام ارجاع در کشور رعایت نمی‌شود و باید قبل از اجرای این قانون ابتدا فرهنگ سازی لازم صورت می‌گرفت تا کسی که دچار یک بیماری ساده می‌شود فوراً به پزشک‌های فوق تخصص مراجعه نکند و ابتدا با مراجعه به پزشک عمومی به دنبال درمان خود باشد و اگر پزشک عمومی صلاح دید که فرد باید توسط متخصص درمان شود به متخصص مراجعه کند و این موضوع بیان گر ضعف این سیستم است.

این فوق تخصص ارتوپدی در خصوص تعرفه‌های پزشکی گفت: متاسفانه تعرفه‌هایی که برای ارتوپدها در نظر گرفته شده است مربوط به 10 سال گذشته است و در این تعرفه، تعرفه‌های بسیاری از عمل‌های جراحی نوین در نظر گرفته نشده است.

وی در ادامه گفت: تعرفه‌ها گروه‌های پزشکی که در وزارت بهداشت و مجلس اعمال نفوذ بیشتری داشتند کدهای تعرفه تخصص خود را بالا بردند و در حق دیگر تخصص‌ها که نفوذی در وزارت خانه نداشتند ظلم شده است.

وی افزود: یک توجیه غیر منطقی که در خصوص تعرفه‌ها صورت گرفت این بود که اظهار کردند هزینه‌های ارتوپدی بالا است و بیمه‌ها زیر بار پرداخت هزینه‌ها نمی‌روند و باید تعرفه ارتوپدی کاهش یابد. بالا بودن هزینه ارتوپدی به دلیل این است که، ارتوپدها بیشتر به درمان افراد آسیب دیده در سوانح و تصادفات می‌پردازند و بیشتر هزینه ها صرف تجهیزات مصرفی این حوزه می شود.

رازی در خصوص طرح تحول سلامت گفت: متاسفانه اصول زیربنایی طرح رعایت نشده است این طرح پاسخ گوی بسیاری از مشکلات سلامت و درمان مردم نخواهد بود، در اجرای این طرح تغییراتی رخ داد و دولت دراجرای آن با مشکلات مالی رو به رو شد. اگر در اجرای این طرح بیماران و پزشکان و پرستاران راضی بودند نشان می‌دهد که طرح موفق بوده؛ اما اگر این گونه نیست این طرح، موفق نبوده است.

نایب رییس انجمن ارتوپدی ایران در خصوص خرید تجهیزات توسط مراکز درمانی گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کار را انجام می‌دهند که قطعاً 20 درصد گران تر از قبل خواهد بود و از طرفی شرکت‌هایی که برای فروش تجهیزات به بیمارستان‌ها انتخاب شده بودند 18 ماه است که طلب خود را از دولت دریافت نکرده‌اند که نمی‌توان این موضوع را رضایت عمومی دانست. همچنین تجهیزات بی کیفیت چینی نیز در بازار به اسم محصولات استاندارد به فروش می رسد که نیازمند نظارت بیشتر مسئولان است.فارس

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
همكار بيهوشي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
0
0
دكترجان،تازه داريد ميشيد مثل ما كه چيزي گيرمان نمي اد ولي هنوز شركتهاي ارتوپدي و مسافرتهاي خارجي .... و البته هنوز زير ميزي با ترس و لرز!
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: