کد خبر: ۷۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 07
رئیس انجمن سردرد ایران:
شفاآنلاین:سلامت>درمان>رئیس انجمن سردرد ایران با تشریح خطرناک‌ترین و ترسناک‌ترین سردردها گفت: سردردهای مزمن که می‌تواند ناشی از خونریزی در پرده‌های مغزی و یا تومور باشند به نابینایی و فراموشی افراد منتهی می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین : منصوره تقا در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران با اشاره به اینکه انجمن سردرد زیر مجموعه متخصصان مغز و اعصاب ایران است اظهار کرد: بیماری‌های سردرد در ایران مورد اغفال حتی پزشکان است و حمایت‌های زیادی در این باره صورت نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها در حداقل 30 درصد جوامع و در نهایت در حداکثر 80 درصد مردم دچار سردردهای تنشی می‌شوند.

رئیس انجمن سردرد ایران تصریح کرد: بر این اساس 17 تا 18 درصد خانم‌ها دچار سردردهای میگرنی می‌شوند ولی آمار مردها بر روی 5 تا 6 درصد است.

تقا با اشاره به اینکه برخی سردردها می‌تواند آنقدر رنج‌آور شوند که کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد افزود: برخی از مواقع از افراد می‌شنویم که گلایه می‌کنند سردرد زندگی آنان را مختل کرده است

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب ادامه داد: کسانی که سردرد میگرنی دارند حساس به بو، صدا و نور هستند و زمانی که به این موارد حساس می‌شوند زندگی برای آنها و اطرافیانشان مختل می‌شد.

وی با اشاره به اینکه سردردها در همه افراد بالای 50 سال می‌تواند یکی از علائم خطرناک به حساب آید تصریح کرد: سردردی که جدید باشد و یک طرفه فرد را درگیر کند می‌تواند به دلیل گرفتگی عروق باشد که از عوارض وخیم آن نابینایی است.

رئیس انجمن سردرد ایران با بیان اینکه البته عمده سردردهای مردم عوارض خطرناکی ندارد ادامه داد: سردرد از هر بیماری دیگری بیشتر شایع است و اگر خوب درمان نشود کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. متاسفانه در کشور ما نیز به مقوله سردرد زیاد پرداخته نشده است.

رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی سردرد ایران با تشریح برخی محورها و کارگاه‌های این کنگره عنوان کرد: تزریق مناسب بوتاکس یکی از کارگاه‌های این کنگره است. بر این اساس ماده‌ای که برای روش بوتاکس که در بین مردم معروف است بیشتر از سه کشور چین، کره و انگلیس وارد ایران می‌شود که محصولات کشور انگلیس و کره مورد تایید وزارت بهداشت است.

وی با تشریح تفاوت‌های سردردهای اولیه و ثانویه گفت: سردردهای اولیه به مانند سردردهای تنشی و میگرنی هستند که مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند ولی سردردهای ثانویه بر اثر عواملی از جمله مشکلاتی در جمجمه و گردن است که باید از این نوع سردردها ترسید.

وی با تشریح سردردهای مهم و علائم آنها اظهار کرد: سردرد در کودکان زیر 5 سال و افراد بالای 50 سال و همچنین نخستین سردردها در زمان بارداری زنان و بعد از زایمان آنها باید مورد توجه قرار گیرد. 

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب ادامه داد: کسی که عنوان می‌کند در طول زندگیش شدیدترین سردرد را مبتلا شده است جزو کسانی هستند که باید پزشکان به جد به این علائم توجه کنند. زیرا ممکن است خونریزی در پرده‌های مغزی رخ داده باشد.

تقا تصریح کرد: سردرد در بیماران کلیوی و دیالیزی و افرادی که شیمی درمانی می‌کنند و مبتلا به سرطان هستند بسیار مهم است و همچنین سردرد همراه با تاری دید، سرگیجه و ضعف در یکی از قسمت‌های بدن که در نهایت با تب همراه باشد بسیار مهم است.

رئیس انجمن سردرد ایران ادامه داد: خانم‌هایی که دچار عادت نامنظم ماهیانه می‌آیند و از سینه آنها ترشحات غیر معمولی بیرون می‌آید باید به سردردهای یه مبتلا می‌شوند اهمیت دهند همچنین سردردی که باعث بیدار شدن افراد می‌شود بسیار خطرناک است.

این متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب در خاتمه خاطر نشان کرد: افراد برای معالجه سردردهای خود می‌توانند به پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، جراح اعصاب، روانپزشکان و نورولوژیست‌ها مراجعه کنند زیرا سردردهای مزمن در صورتی که درمان نشوند می‌تواند مشکلات نابینایی ایجاد کند. همچنین این نوع سردردها نشانه‌هایی از فشار در جمجمه و وجود تومور است. بنابراین سردردهای شدید حتی می‌توانند باعث فراموشی در افراد شوند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: