کد خبر: ۷۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 06
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران متعهد شده است تا سال 2020 بیش از 90 درصد مبتلایان و ناقلین ایدز را شناسایی کرده و در صورت نیاز به درمان پایدار و باثبات تحت معالجه قرار دهد.
به گزارش شفا آنلاین : مهدی گویا روز یکشنبه در امضای تفاهمنامه اجرای برنامه پیشگیری از HIV (ایدز) در بین دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم گفت: این برنامه با عنوان برنامه حذف همه گیری ایدز به این معنی است که دیگر ابتلا به این بیماری باید در کشورهای دنیا به صورت موردی و برحسب اتفاق باشد نه به شکل یک امر شایع و جاری.
وی تصریح کرد: همچنین تمامی کشورها متعهد شده اند که تا 15 سال دیگر یعنی 2030روند همه گیری ایدز را کاملا متوقف و آن را از شکل یک تهدید بزرگ برای جامعه بشری خارج کنند. البته بسیاری از کشورهای پیشرفته هم اکنون به این جایگاه رسیده اند.
گویا، ضمن ابراز تاسف از اینکه ایران جزو کشورهایی است که ابتلا به بیماری ایدز در آن سیر صعودی دارد، گفت: برآوردهای دقیق ما که بر اساس مدل های ریاضی صورت گرفته حاکی از این است که تنها یک سوم مبتلایان به ایدز ایران شناسایی و مابقی آنها از ابتلای خود اطلاع ندارند.
وی ادامه داد: سن ابتلا به ایدز پایین آمده و به خصوص تعداد خانم هایی که در 2 سال اخیر آلوده به این عفونت شده اند افزایش پیدا کرده است و این نسل بعدی ما را تهدید می کند. برای کنترل ایدز راه دشوار و پیچیده ای داریم که به طور حتم باید آن را به شکل میانبر طی کنیم.
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر بهداشت افزود: بسیاری از جوان های کشور را بی اطلاع از نحوه انتقال ایدز دانسته و اظهار کرد: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد که حتی آن جوانانی که از راه های سرایت این عفونت آگاه هستند هم در رفتارهای جنسی خود نکات لازم را رعایت نمی کنند.
وی با رونمایی از کتاب آموزش مهارت های خویشتنداری، جرات مندی و تعهد نوشته منصوره السادات صادقی استاد دانشگاه بهشتی که وزارت علوم نیز آن را منتشر کرده، این اثر را یکی از کم نظیرترین کتب منتشره و کاربردی در ایران ذکر و آن را ماحصل تجربیات کارشناسان ایرانی دانست و همچنین مطالعه آن را به همگان توصیه کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: