کد خبر: ۷۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 06
شفا آنلاین>سلامت>تغييرات هورموني در هنگام يائسگي ممکن است زنان را با احتمال بيشتري در معرض افزايش وزن (تجمع چربي بيشتر در اطراف شکم نسبت به لگن و ران‌ها) قرار‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین،البته لزوما تغييرات هورموني نيست که آغازگر افزايش وزن در يائسگي است، بلکه اين افزايش وزن معمولا با سالمندي، تغييرات سبک زندگي و عوامل ژنتيکي هم مرتبط است.

اضافه‌وزن در حين يائسگي
يا پس‌ازآن، رايج است و مي‌تواندپيامدهاي بهداشتي عمده‌اي داشته باشد. براي جلوگيري از افزايش وزن يائسگي اين نکات را رعايت کنيد:

v مقدار زيادي ورزش کنيد و تمرين‌هاي قدرتي و تمرين‌هاي هوازي وارد برنامه روزانه معمول ورزشي‌تان کنيد. با افزايش حجم عضلات، بدنتان کالري‌ها را به‌طور کارآمدتري مي‌سوزاند و به‌اين‌ترتيب کاهش وزن ساده‌تر مي‌شود.

v کمتر غذا بخوريد. براي حفظ وزن فعلي خود لازم است در طول دهه پنجاه زندگي‌‌تان،??? کالري از ميزان کالري دريافتي روزانه‌تان کم کنيد. براي کاهش کالري دريافتي، بدون اينکه در دريافت مواد مغذي دچار اشکال شويد، به چيزهاي که مي‌خوريد و مي‌نوشيد، توجه کنيد. ميوه، سبزي و غلات کامل بيشتري بخوريد. از منابع پروتئيني بدون چربي استفاده کنيد.

v از عزيزان و دوستانتان حمايت عاطفي بگيريد. دور خودتان را پر کنيد با دوستان و عزيزانتان که از تلاش‌هاي شما براي خوردن و رژيم غذايي سالم و افزايش فعاليت جسمي حمايت مي‌کنند. با اين افراد همراه شويد تا با هم تغييرات سبک زندگي را انجام دهيد.

v راه‌هاي سرگرم‌کننده‌اي براي سالم‌تر بود پيدا کنيد، مانند پياده‌روي روزانه يا رفتن به کلاس يوگا، خوردن مکرر ميوه‌هاي تازه، وعده غذايي اصلي‌تان را در رستوران با دوستان تقسيم کنيد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: