کد خبر: ۷۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - 2015September 06
شفا آنلاین>سلامت> پزشکان و محققان نشان داده‌اند کودکاني که در حدود 60 ژن را روي يک کروموزوم خاص از دست داده‌اند، به‌طور قابل توجهي در معرض خطر بيشتر ابتلا به يک اختلال از طيف اوتيسم يا سايکوز هستند.
به گزارش شفا آنلاین،اما تاکنون راهي براي پيش‌بيني اين موضوع که کدام کودک با ابنورماليتي ممکن است در معرض خطر کدام اختلال باشد، وجود نداشته است.حال، يافته‌هاي جديد منتشر شده از سوي محققان UCLA و دانشگاه پيتزبورگ براي نخستين‌بار نشان مي‌دهند که راهي براي تعيين اين وضعيت وجود دارد.

در اين مطالعه که در نشريه PLOS One منتشر شده است، محققان تفاوت‌هاي ژنتيکي خاصي را ميان افراد با حذف کروموزومي (شناخته شده تحت عنوان سندرم حذف 22q11.2 يا سندرم در‌جرج) که مبتلا به اوتيسم و سايکوز هستند، نشان داده‌اند.

اين نوع اطلاعات مي‌توانند به عنوان يک ابزار تشخيصي براي تعيين اينکه چه افرادي، مبتلا به چه اختلالي مي‌شوند، مورد استفاده قرار گيرند. براين اساس، مداخله‌هاي مناسبانجام شدني هستند و اينکه، درمان به اندازه کافي زود آغاز شود تا تاثير خوبي بر بيمار داشته باشد، زيرا مداخله‌هاي زودهنگام براي افراد در معرض خطر اوتيسم يا سايکوز بسيار بااهميت هستند.
سندرم دي‌جرج، يکي از شناخته‌شده‌ترين عوامل خطر ژنتيکي در ابتلا به سايکوز و اوتيسم است. بين 30 و 40 درصد افراد مبتلا به اين سندرم با يکي از اختلال‌هاي طيف اوتيسم تشخيص داده مي‌شوند و بين 25 و 30 درصد آنها نيز با اختلالات سايکوتيک شناخته مي‌شوند. تعداد کمتري نيز مبتلا به هر دو اختلال خواهند شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: