کد خبر: ۷۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 30
شفا آنلاین>سلامت>بنا به گفته سازمان جمعيت سرطان آمريکا، سرطان رحم پنجمين عامل مرگ و مير در ميان مرگ‌هاي ناشي از سرطان در زنان در آمريکاست، گرچه به تازگي مطالعه‌اي ابراز اميدواري کرده در زناني که اين نوع سرطان در آنها تشخيص داده شده، 10 سال اميد به زندگي بيشتر از مطالعات پيشين است.
به گزارش شفا آنلاین،اين مطالعه که در نشريه Journal of Obstetrics and Gynecology به چاپ رسيده، براي زنان مبتلا به سرطان رحم با ريسک فاکتورهاي کشنده‌اي چون سن بالا و يا تشخيص ديرهنگام، زمان بقاي طولاني‌تري پيش‌بيني مي‌کند.

دکتر کرس، از دانشگاه کاليفرنيا، در اين‌باره مي‌گويد: «اين باور که تقريبا تمام زنان مبتلا به اين بيماري جان خود را از دست خواهند داد، به هيچ وجه درست نيست. اين اطلاعات به‌خصوص براي پزشکاني که اين بيماري را در زنان تشخيص داده‌اند و يا متخصصان زنان و ماماهايي که مراقبت از بيماران تحت درمان را بر عهده دارند، بسيار مفيد خواهد بود.»

در سال جاري نزديک به 21290 زن در آمريکا با سرطان رحم تشخيص داده خواهند شد و از اين ميان بيش از 14000 نفر از آنان جان خود را بر سر اين بيماري از دست خواهند داد. اين بيماري در ميان زنان مسن شايع‌تر است، به طوري‌که بيش از نيمي از موارد تشخيص داده شده، زنان بالاتر از 63 سال هستند.

بر اساس نتايج به دست آمده از National Cancer Institute، ميزان بقاي 5 ساله براي زنان مبتلا به سرطان رحم 6/45 درصد است. در حالي‌که برخي مطالعات زمان بقاي بيشتري را براي بيماران با سرطان رحم پيش‌بيني مي‌کنند. با اين حال، احتمال بقا بعد از گذشت 5 سال از زمان تشخيص بيماري ضعيف خواهد بود.

در اين مطالعه، تيم تحقيق ميزان بقاي 10 ساله را در زنان مبتلا به سرطان رحم محاسبه و داده‌هاي حاصل از گزارشات ثبت شده را در انجمن سرطان کاليفرنيا تحليل کردند. در اين گزارش‌ها، 11541 زن مبتلا به سرطان اپي‌تليال رحم بين سال‌هاي 1994 تا 2011 تشخيص داده شده‌اند. اين فرم از سرطان رحم شايع‌ترين نوع آن است، به طوري‌که از هر 10 مورد، 9 مورد به اين نوع از سرطان رحم مبتلا هستند.

محققان مشاهده کردند از ميان اين زنان، 3582 نفر (31 درصد) بيش از 10 سال از زمان تشخيص سرطان زنده مي‌مانند. پيش‌بيني مي‌شد از ميان اين نجات‌يافتگان، 954 نفر به علت سن بالاي تشخيص، داشتن تومور بدخيم و يا تشخيص در مراحل آخر بيماري جان خود را از دست بدهند.

محقق ارشد اين مطالعه مي‌گويد: «از آنجا که اين بيماري معمولا کشنده محسوب مي‌شود، ما از اين ميزان بقا کمي شگفت‌زده شده‌ايم.»

هرچند اين مطالعه به سختي مي‌تواند دليل اصلي اين ميزان بقا را در زنان مبتلا توضيح دهد، دکتر لزرويتس، از تيم محققان، مي‌گويد: «اين موضوع مي‌تواند به موتاسيون در ژن BRCA1 و BRCA2 مربوط باشد. زناني که داراي موتاسيون در اين ژن‌ها باشند، در مقايسه با باقي بيماران پاسخ موثرتري به شيمي‌درماني خواهند داد. همچنين، تفاوت‌هاي بيولوژيکي در ميان مبتلايان به سرطان پيشرفته رحم، مي‌تواند بر نتيجه درمان در هر فرد تاثيرگذار باشد. ممکن است برخي بيماران درمان موثرتري دريافت کنند که اين موضوع احتمال بقا را افزايش مي‌دهد.»

وي همچنين اضافه مي‌کند: «اين اطلاعات براي مشاوره بيماران بسيار مهم است. بسياري از بيماران و پزشکان مي‌دانند که سرطان رحم، سرطان بسيار خطرناکي است، اما اين نکته را در نظر نمي‌گيرند که تفاوت‌هاي بيولوژيکي قابل‌توجهي در ميان بيماران وجود دارد و پيش‌بيني يکساني در مورد همه مبتلايان وجود ندارد.»

اينکه آينده به مطالعات بيشتري در خصوص اين‌که چرا بعضي از زنان مبتلا به سرطان رحم بقاي بيشتري دارند، نياز است.با اين حال يافته‌هاي اين پژوهش، اميد بسياري را به هزاران زن مبتلا به سرطان رحم بازگردانده است.

ژاکلين پرايس، خانم 74 ساله‌اي است که در سن 60 سالگي با مرحله 3 سرطان تشخيص داده شد. به عقيده اين بيمار، نتايج اين مطالعه به زنان مبتلا به سرطان رحم کمک مي‌کند تا با روحيه بهتري با بيماري مبارزه کنند.

کرس در مصاحبه‌اش با MNT مي‌گويد: «براي فهم بيشتر بقاي طولاني‌مدت در بيماران مبتلا به سرطان رحم به مطالعات بيشتري نياز است، اما منبع مناسبي براي پيگيري وضعيت بيماران در طولاني‌مدت براي محققان وجود ندارد.

نقطه قوت مطالعه ما دسترسي به گزارش‌هاي مربوط به جمعيت مبتلايان به اين بيماري در 10 سال گذشته است. گرچه مکانيسم و علت اين ميزان بقاي طولاني بايد در مطالعات آينده مشخص شود. مطالعات آينده مي‌تواند داده‌هاي ثبت شده را با دقت بيشتري در جزئيات درمان و اطلاعات ژنتيکي به دست آمده از آناليز تومور رحمي بررسي کند و ارتباط اين فاکتورها را با ميزان بقا بيابد.»


غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۱
ساره
|
Afghanistan
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
ببخشيد
اين مريضي در مادرم جديدا تشخيص شده و گفته شده كه اين تومور ده سال پيش در وجود مادرم بوده وحالا ريشه كرده است و در ضمن گرده چپ مادرم را عفونتي كرده است.
آيا احتمال اينكه براي مادرم اين مريضي كشنده باشد هست؟
لطفاً جواب بدهيد تشكررر
ساره
|
Afghanistan
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
1
ببخشيد
اين مريضي در مادرم جديدا تشخيص شده و گفته شده كه اين تومور ده سال پيش در وجود مادرم بوده وحالا ريشه كرده است و در ضمن گرده چپ مادرم را عفونتي كرده است.
آيا احتمال اينكه براي مادرم اين مريضي كشنده باشد هست؟
لطفاً جواب بدهيد تشكررر
مدیر پایگاه باسلام
دراینکه بیماری با این توضیحات شما درمراحل سخت است عوارض خودش را دارد اما بدون مشاهده وبررسی مدارک واسنادپزشکی مربوطه نمی توان دراین باره اظهارنظرکرد .پس توصیه می شود حتما دراین باره با متخصص مربوطه مشورت نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
سلام من 29 سالمه تازه فهمیدم سرتان رو خیم رحم دارم آیا درمان دارد
مدیر پایگاه باسلام
بله حتما به متخصص مراجعه کنید تا درمان های لازم پیشنهاد وارایه شود
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
عرض سلام و خسته نباشید،
مادر من مبتلا به این بیماری هستند و ۴۰ سال سن دارند.احتمال درمان این بیماری چقدر هستش؟
مدیر پایگاه باسلام اگرایشان خیلی سریع برای درمان مراجعه کنند انشالله مشکل خاصی نخواهد بود و درمان می شوند
سعید
|
France
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
0
0
سلام مادر من ۵۶سال سن داره و مدت ۵ماهه که فهمیدیم سرطان رحم دارد و تحت درمان بودن شیمی درمانس ۳جلسه ولی الان گفتن پرتودرمانی دلیلش چیه ممنون میشم پاسخ بدید
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/131548/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%84%DA%A9%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88%D8%A7%DA%98%D9%86%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7%D9%87-%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81%D9%87-%D9%88%D8%B2%D9%86-%D9%88-%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%AD%D9%85-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
0
سلام.خاله من مدت 9 ماه پیش تشخیص دادن که سرطان بدخیم داره.ورحم و تخمدان هاش و دراوردن.و مدت 6 ماه تحت پرتو درمانی و شیمی درمانی بود.الان دوباره بعد از گذشت 3 ماه گفتن بازم عود کرده.و دوباره باید بره شیمی درمانی. آیا شانسی داره لطفا جواب بدین .مرسی
مدیر پایگاه باسلام
به دلیل اینکه ازوضعیت بالینی ایشان اطلاعی ندارم نمی توانیم اظهارنظرکنیم اما باید امیدواربود ضمن اینکه امروزه نباید ازسرطان ترسید چراکه درمان های مختلفی وجود دارد اما بهترین مشاورشما دراین زمینه پزشک معالج خواهد بود
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
0
0
سلام. ببخشید مادر من یک ماه پیش است پاپ اسمیر دادن و هیچ سرطانی نداشتن ولی به خاطر خونریزی های شدید هفته پیش نمونه برداری از ایشون شده و توی جوابش گفتن که تغییرات پیش بدخیمی دارن و باید یا با دارو درمان بشن یا رحم رو کاملا بردارن. میخواستم بدونم این تغییرات پیش بدخیمی به معنای داشتن سرطانه یا نه . و اینکه اگه سریع اقدام بشه قابل درمان هست؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
برای مشاهده پاسخ سوال به لینک زیرمراجعه نمایید
http://shafaonline.ir/fa/news/136106/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%AC%D9%86%DB%8C%D9%86
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
سلام من مادرم با تشخیص به سرطان دهانه رحم 2سال پیش جراحی شدن تخمدان و رحم ش درآوردن 57ساله س تشخیص در مرحله ی 2بود فقط چند جلسه پرتودرمانی رفتن الان هر 3ماه واسه تست میرن امکان عود هست؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
دراین باره باید پزشک معالج شان نظربدهند چراکه ایشان ازوضعیت بیمار اطلاع کامل دارند
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
سلام من رفتم تست دادم ۲۰سالمه ومیترسم جوابش مثبت باشه ایامن تاچندسال زنده میمونم اگ ج مثبت باشه
مدیر پایگاه باسلام
انشالله نگران نباشید ضمن اینکه برای شما درچنین سنی احتمال این بیماری ضعیف است

پریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
1
سلام
به تازگی متوجه شدیم مادرم سرطان رحم داره
آیا با برداشتن رحم خوب میشه؟
مدیر پایگاه باسلام
اگربه موقع صورت گیرد احتمال بهبودی قوی است
نوزری هستم
|
United Kingdom
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
دوبارپاپسمیردادم حالاگفتن باید بری پیش متخصص نمونه برداری انجام بشه لطفا پاسخ
مدیر پایگاه با سلام و احترام
لطفا سوالتونو کامل ارسال کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
0
0
مادرمان 50 سال دار تازه فهمیدم سرطان رحم دارد آیا درمان میشه
مدیر پایگاه باسلام
اظهارنظرداین باره برعهده متخصص مربوطه است تا پس ازمشاهده نتایج وبررسی های لازم دراین باره نظردهند اما درمان به موقع بسیارموثراست
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
سلام. من یه دختر 25ساله هستم. که حدودا دو ماهه خونریزی و لکه بینی دارم بعضی اوقات هم به صورت خونابه هست. هیچ دردی ندارم . سونوگرافی لگن چیزی رو نشون نداد. و ET:7mm بود. البته سونوگرافی ترانس واژینال و نمونه برداری برای تشخیص ضروری هست ولی با توجه به اینکه من دختر هستم و به علت داشتن پرده بکارت نمیتونم سونوی داخلی بشم چه راه دیگه ای برای تشخیص وجود داره؟ آیا تست خونی یا سی تی اسکن کمک کننده هست؟
مدیر پایگاه

دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و زایمان



 



باید آزمایشهای هورمونی کامل را انجام دهید از لحاظ اختلال هورمونی و
کم خونی مشکل شما بررسی شود و اگر توده ای دیده شده ام آری می تواند کمک کند







میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
با سلام من و همسرم1ساله ازدواج کردیم همسرم عفونت شدید به مدت 2 سال داشت پریودی خیلی نا منظم و دیر به دیر و صعیف
موقع مراجعه به پزشک زخم داشت
همون موقع تست پاپسمیر گرفتن الان نتیجه تست خوب نیست و میگن مشکوک به سرطان
چند درصد نتیجه تست با وجود زخم و عفونت ممکنه صحیح باشه؟
اگرمبتلا باشه چند درصد بهبود میشه و آیا احتمال دوباره باردار شدن وجود داره یا نه؟
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و زایمان

باید حتما از زخم دهانه رحم نمونه برداری انجام
شود تا پس از تشخیص درست اقدامات بعدی صورت بگیرد . درمواردی که احتمال سرطان داده
شده است درمراحل اولیه می توان با تجویز دارو از پیشرفت آن جلوگیری کرد و در صورت
برطرف شدن مشکل اقدام به بارداری نمایند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
0
همسر من يه تومور بدخيم به اندازه ٥ سانت در ٢ سانت در تخمدان چپ دارد اگر تخمدان او برداشته شود بازم احتمال پخش سرطان در بدنش هست
مدیر پایگاه باسلام
اگرایشان درمراحل اولیه بیماری باشد حتما راههای درمانی وجود دارد و احتمال پخش شدن بیماری هم میتواند کاهش یابد اما حتما باید سریع اقدام کنید وزمان را ازدست ندهید
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
باسلام خانم بنده داخل رحمش زخم دیده شده سن شون35ساله آیا با نمونه برداری مشخص میشود سرطان هست یا خیر آیا درمان قطعی دارد
مدیر پایگاه باسلام
ایشان حتما باید تحت نظرمتخصص زنان باشند و با نظرایشان بررسی ها را انجام دهند .ضمن اینکه نمونه برداری هم یکی ازروش های تشخیصی است.انشالله که درمان می شوند
لاله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
0
0
سلام مادر من شكمش به طور عجيبي بزرگ شده است أيا اين عامل هم جزو اين بيماري هست
مدیر پایگاه باسلام
بدون بررسی های دقیق نمی توان دراین باره نظرداد چراکه این موضوع می تواند دلایل مختلفی داشته باشد پس بهتراست متخصص داخلی ایشان را ویزیت کند
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
سلام مادر من حدود ٧ سال پيش سرطان رحم داشت و با جراحي رحم را بيرون اوردند و حالش خوب شد الان دوباره عود كرده ميخواستم بدونم راه درمان هست يا اينكه بيماريش خوب ميشه؟؟ لطفا جواب بديد خيلي ناراحتم
مدیر پایگاه باسلام
ابتدا باید بررسی کرد که سرطان ایشان درچه ناحیه ای پیشرفت کرده ومقدارش چقدراست؟
نکته دیگراینکه با روش های درمانی موجود وتحت نظرمتخصصین مجرب باید به درمان سریع پرداخت با توکل به خداوند
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۰
0
0
سلام مادر من حدود ٧ سال پيش سرطان رحم داشت و با جراحي رحم را بيرون اوردند و حالش خوب شد الان دوباره عود كرده ميخواستم بدونم راه درمان هست يا اينكه بيماريش خوب ميشه؟؟ لطفا جواب بديد خيلي ناراحتم
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
0
0
ببخشید یکی از بستگان ما خونریزی شدیدی دارد و شکمش درد می کند آیا این علائم سرطان رحم است ایشان 42 سال دارد لطفا جواب دهید
مدیر پایگاه باسلام
بدون بررسی های دقیق نمی توان نظردارد اما بهتراست حتما به متخصص زنان مراجعه شود
رکسانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
با سلام
مادر من چندماه هست که خونریزی داره آزمایش پاپ اسمیر داده دکتر گفته مشکلی خاصی نداره ولی براش کورتاژ انجام داده والان بعداز 17 روز هنوز خونریزی داره درد لگن وپا هم داره به نظر شما مشکل خاصی هست؟؟؟هنوز نتیجه پاتولوژی نیومده
مدیر پایگاه باسلام
ایشان باید حتما تحت نظرمتخصص زنان باشند و ادامه خونریزی عوارض جدی خواهد داشت
Romantic
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
سلام و خسته نباشید
من ۲۵ سالمه سال ۹۱ باردار شدم و طبق نظر دکتر باید سرکلاژ میشدم هفته دوازده سرکلاژ شدم و یه هفته قبل زایمان دکترم گفت باید سرکلاژتو باز کنم و بعد هم سزارین شدم و تحت نظر خودشون هستم هنوز چندبار پاپ اسمیر انجام دادم و مشکلی نداشتم دیروز دوباره مراجعه کردم وقتی معاینه کرد گفت هنوز سرکلاژ تو رحمت هست و بیرون آورد که چهار سانت اندازه اش بود و اصرار داشتن که حتما پاپ اسمیر انجام بدم سوال من اینه مدت چهارسال گذشته از زایمانم و یه تیکه از سرکلاژم تو این مدت تو رحمم بود میتونه مشکلی ایجاد کنه یا باعث سرطان بشه؟
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و درمان ناباروری
خیر ربطی ندارد
Romantic
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
سلام و خسته نباشید
من ۲۵ سالمه سال ۹۱ باردار شدم و طبق نظر دکتر باید سرکلاژ میشدم هفته دوازده سرکلاژ شدم و یه هفته قبل زایمان دکترم گفت باید سرکلاژتو باز کنم و بعد هم سزارین شدم و تحت نظر خودشون هستم هنوز چندبار پاپ اسمیر انجام دادم و مشکلی نداشتم دیروز دوباره مراجعه کردم وقتی معاینه کرد گفت هنوز سرکلاژ تو رحمت هست و بیرون آورد که چهار سانت اندازه اش بود و اصرار داشتن که حتما پاپ اسمیر انجام بدم سوال من اینه مدت چهارسال گذشته از زایمانم و یه تیکه از سرکلاژم تو این مدت تو رحمم بود میتونه مشکلی ایجاد کنه یا باعث سرطان بشه؟
Romantic
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
سلام و خسته نباشید
من ۲۵ سالمه سال ۹۱ باردار شدم و طبق نظر دکتر باید سرکلاژ میشدم هفته دوازده سرکلاژ شدم و یه هفته قبل زایمان دکترم گفت باید سرکلاژتو باز کنم و بعد هم سزارین شدم و تحت نظر خودشون هستم هنوز چندبار پاپ اسمیر انجام دادم و مشکلی نداشتم دیروز دوباره مراجعه کردم وقتی معاینه کرد گفت هنوز سرکلاژ تو رحمت هست و بیرون آورد که چهار سانت اندازه اش بود و اصرار داشتن که حتما پاپ اسمیر انجام بدم سوال من اینه مدت چهارسال گذشته از زایمانم و یه تیکه از سرکلاژم تو این مدت تو رحمم بود میتونه مشکلی ایجاد کنه یا باعث سرطان بشه؟
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و درمان ناباروری


خیر مشکلی ایجاد نمی کند سرکلاژ خارج از رحم یا روی رحم بوده که
ایجاد سرطان نمی کند



ساحل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
سلام مادرم 65 سالشه فقط یکبار خونریزی کمی داشت سونو این گزارش داده:آندومتر ضخامت بالا داره 24mm . همراه با مقداری هتروژنسیتی در ناحیه فوندوس است حد فاصل میومتر _آندومتر faint دیده میشود جهت رد احتمال هایپر پلازی و یا ca انجام x@c تو صییه میشود.
لطفا بمن بگین این یعنی چی سرطانه ؟ب ام توضیح بدد ممنونم
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و درمان ناباروری


خیر قطعا نمی نوان تشخیص سرطان داد حتما باید کورتاژ
تشخیصی انجام شود و بعد آن مشخص خواهد شد ولی در کل ضخامت آندومتر ایشان بالاست



ساحل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
سلام مادرم 65 سالشه فقط یکبار خونریزی کمی داشت سونو این گزارش داده:آندومتر ضخامت بالا داره 24mm . همراه با مقداری هتروژنسیتی در ناحیه فوندوس است حد فاصل میومتر _آندومتر faint دیده میشود جهت رد احتمال هایپر پلازی و یا ca انجام x@c تو صییه میشود.
لطفا بمن بگین این یعنی چی سرطانه ؟ب ام توضیح بدد ممنونم
لیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
0
0
سلام.من 34سالمه.به سونوگرافی که رفتم بهم گفتن فیبروم دارم که بزرگ شده وبایدجراحی بشه..حالا که جواب پاتولوژی آمده .گفتن فیبروم نیس وسرطان رحم است.آیادرمان میسوم یاخیر؟
مدیر پایگاه دکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و درمان ناباروری
سرطان رحم چهار مرحله دارد بستگی دارد با توجه به جواب پاتو لوژی  در کدام مرحله قرار دارید طبق مرحله ای  که در آن قرار دارید درمان انجام خواهد شد هر چه
مرحله بالاتر باشد درمان سخت تر است
ساحل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۶
0
0
سلام مادرم 65 سالشه فقط یکبار خونریزی کمی داشت سونو این گزارش داده:آندومتر ضخامت بالا داره 24mm . همراه با مقداری هتروژنسیتی در ناحیه فوندوس است حد فاصل میومتر _آندومتر faint دیده میشود جهت رد احتمال هایپر پلازی و یا ca انجام x@c تو صییه میشود.
لطفا بمن بگین این یعنی چی سرطانه ؟ب ام توضیح بدد ممنونم
مدیر پایگاهدکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و درمان ناباروری


خیر قطعا نمی نوان تشخیص سرطان داد حتما باید کورتاژ
تشخیصی انجام شود و بعد آن مشخص خواهد شد ولی در کل ضخامت آندومتر ایشان بالاست
_______________________
سلام روزتون بخیر
میخواستم بدونم ضخامت آندومتر بالا بغیر از سرطان در زن یائسه چه علتی دیگه می تونه باشه ؟ممنونم
مدیر پایگاه طبق نظر کارشناس ما مادر شما باید کورتاژ تشخیصی رو انجام بدید تا مشخص بشه سرطان هست یاخیر ایشان تاکید کردند حتما این کا رو انجام بدید و در مورد ضخامت آندومتر هم فرمودند ضخامت بالایی دارد کاری رو که ایشون گفتند انجام بدید و در صورت نیاز به راهنمایی مجدد سوالتونو بفرستید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
0
سلام.من مادرم 2سال بعد از يائسكي لكه بيني داشت بعد سونو داد كفت ضخامت اندومتر13است.بعد دكتر كفت كه بايد كورتاز بشي جواب كورتاز كه آمد كفتن كه هايبربلازي سادس و دكتر كفت هيستركتومي كنه بهتره .بنظرتان هايبربلازي ساده جطوره؟
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان و درمان ناباروری
























ایشان احتیاج به مصرف چند دوره پرو ژسترون دارن و بعد از 6 ماه کورتاژ
تشخیصی مجدد انجام شود که از لحاظ سرطان رحم بررسی لازم انجام
شود



ساحل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
0
مادرم 65 سالشه فقط یکبار خونریزی کمی داشت سونو این گزارش داده:آندومتر ضخامت بالا داره 24mm . همراه با مقداری هتروژنسیتی در ناحیه فوندوس است حد فاصل میومتر _آندومتر faint دیده میشود جهت رد احتمال هایپر پلازی و یا ca انجام x@c تو صییه میشود.
لطفا بمن بگین این یعنی چی سرطانه ؟ب ام توضیح بدد ممنونم
مدیر پایگاهدکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و درمان ناباروری


خیر قطعا نمی نوان تشخیص سرطان داد حتما باید کورتاژ
تشخیصی انجام شود و بعد آن مشخص خواهد شد ولی در کل ضخامت آندومتر ایشان بالاست
________________________
سلام ممنون از پاسختون
ضخامت آندومتر بالا 24 mm با شرایط مادرم من که 65 ساله یائسه و دیابت فشارخون دارند بغیر از سرطان میتونه علتش چی باشه ؟
مدیر پایگاه کورتاژ تشخیصی رو انجام دادید ؟ایشان فرمودند با کورتاژ نشخیصی می توان این موضوع را تایید یا رد کرد
ساحل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
0
مادرم 65 سالشه فقط یکبار خونریزی کمی داشت سونو این گزارش داده:آندومتر ضخامت بالا داره 24mm . همراه با مقداری هتروژنسیتی در ناحیه فوندوس است حد فاصل میومتر _آندومتر faint دیده میشود جهت رد احتمال هایپر پلازی و یا ca انجام x@c تو صییه میشود.
لطفا بمن بگین این یعنی چی سرطانه ؟ب ام توضیح بدد ممنونم
مدیر پایگاهدکتر فرزانه فرخ زاد متخصص زنان و درمان ناباروری


خیر قطعا نمی نوان تشخیص سرطان داد حتما باید کورتاژ
تشخیصی انجام شود و بعد آن مشخص خواهد شد ولی در کل ضخامت آندومتر ایشان بالاست
________________________
سلام ممنون از پاسختون
ضخامت آندومتر بالا 24 mm با شرایط مادرم من که 65 ساله یائسه و دیابت فشارخون دارند بغیر از سرطان میتونه علتش چی باشه ؟
ساحل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
سلام جواب آزمایش کورتاژ تشخیصی مادرم به شرح زیر هست::
Macro: received in formalin of several fragments of gray _brown soft tissue totlly measuring 1x0.5x0.5 cm.
S.O.S:M/1 s: 100%
MICRO:
sections from endometrial curetting reveal tubular to occasionally dilated glands lined by low colummnar epithelium embedded in fibrotic stroma. also one fragment shows groups of thickwall blood vessels.
گزارش سونو گرافی این بوده :
آندومتر ضخامت بالا داره 24mm . همراه با مقداری هتروژنسیتی در ناحیه فوندوس است حد فاصل میومتر _آندومتر faint دیده میشود جهت رد احتمال هایپر پلازی و یا ca انجام x@c تو صییه میشود.
******** لطفا بفرمایید نتیجه آزمایش دقیق چی هست و اینکه چکاری باید انجام بدیم .فاصله عمل کورتاژ تشخیصی تا جواب دهی آزمایش 4 روز بوده ما اورژانسی خواستیم
صبا
|
France
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
ببخشيد مادر من براشون هايپرپلازي ساده تشخيص داده شده ايا درمان قطعي داره؟
amiri
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۱
0
0
همه جواب هاتون تکراریه و بدون معنی اینا را هر ادم بی سوادی میدونه باید وقتی مریض شد به دکتر مراجعه کنه زحمت نکشید لطفا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
با سلام مادرم ٤٦ سالشه درد شديد لگن و رحم داره آيا بيماري خطرناكيه؟ يا مربوط به عفونت دهانه رحم ميباشد؟؟
مدیر پایگاه باسلام
ایشان باید ازسوی متخصص زنان تحت معاینه قرارگیرند تا مشکل مشخص و سپس درمان شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
با سلام مادرم ٤٦ سالشه درد شديد لگن و رحم داره آيا بيماري خطرناكيه؟ يا مربوط به عفونت دهانه رحم ميباشد؟؟
مدیر پایگاه باسلام
موضوع باید ازسوی متخصص زنان وزایمان بررسی شود
ساحل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
سلام جواب آزمایش کورتاژ تشخیصی مادرم به شرح زیر هست::
Macro: received in formalin of several fragments of gray _brown soft tissue totlly measuring 1x0.5x0.5 cm.
S.O.S:M/1 s: 100%
MICRO:
sections from endometrial curetting reveal tubular to occasionally dilated glands lined by low colummnar epithelium embedded in fibrotic stroma. also one fragment shows groups of thickwall blood vessels.
گزارش سونو گرافی این بوده :
آندومتر ضخامت بالا داره 24mm . همراه با مقداری هتروژنسیتی در ناحیه فوندوس است حد فاصل میومتر _آندومتر faint دیده میشود جهت رد احتمال هایپر پلازی و یا ca انجام x@c تو صییه میشود.
******** لطفا بفرمایید نتیجه آزمایش دقیق چی هست و اینکه چکاری باید انجام بدیم .فاصله عمل کورتاژ تشخیصی تا جواب دهی آزمایش 4 روز بوده ما اورژانسی خواستیم
بنده خوا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
سلام. چند سالی بود که همسرم خونریزی نامنظم داشت و هر سال پیش متخصص زنان می رفتیم وتمام ازمایشات را انجام میدایم و همیشه آزمایشات خوب بود.ولی حدوداً تقریبا شش ماه پیش خونریزش شدیدی همسرم گرفتن که حدوداً دو ماه کم و زیاد میشد زمانی که به دکتر مراجعه کردیم آزمایش سونو داد که ضخامت رحم 24th تشخیص داده شد و دکتر معالجه همسرم را کورتاژ کردن ونمونه بافت رحم را برای تشخیص آزمایش دادن وجواب آزمایش سرطان نهفته را تشخیص داد. آیا درمان قطعی با برداشتن رحم و تخم دادن وجود دارد ویا روشهای درمانی دارویی هم وجود دارد. خواهش میکنم منو راهنمای کنید.م.ا.ا
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخص زنان و درمان ناباروری


باید جواب پاتولوژی به رویت متخصص
زنان برسد در برخی موارد که بیماری پیشرفت نکرده با دارو می توان مشکل را رفع کرد
ولی در صورت نیاز باید رحم یا تخمدان برداشته شود



ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
0
0
با سلام من ۱۸ سالمه و هیچ رابطه ی جنسی نداشتم فقط چند دفعه با فرو کردن اجسام خودارضایی کردم و نمیدونم پرده دارم یانه....با خوندن این مطااب دچار استرس شدم..من فقط مقداری تکرر ادرار دارم مثلا در روز ۷بار و پریودیم گاهی اوقات یه هفته عقب میفته.میخواستم بدونم ممکنه سرطان رحم یا دهانه ی رحم داشته باشم؟
خیلی نگرانم
مدیر پایگاه بدون معاینه دقیق نمی توان تشخیص داد که بکارت شما سالم هست یا خیر حتما باید به متخصص مراجعه و معاینات لازم انجام شود درباره سرطان رحم هم با تست پاپسمیر این مساله مشخص خواهد شدکه در کل به خانمها پیشنهاد می شود سالی یکی دوبار انجام دهند 
ترانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
0
0
سلام
من هفته 6 بارداری هستم دهانه ی رحمم زخم داره تست پاپ اسمیرم مشکل داش دکتر گفت باید نمونه برداری بشه میخواستم بدونم که این نمونه برداری برای جنین مشکلی نداره ضمنا این تست برای تشخیص سرطان هست که آیا خوش خیم هست یا بدخیم ؟؟با تشکر.
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری



معمولا در زمان بارداری این آزمایش
توصیه نمی شود مگر اینکه مشکل خاصی باشد بدون دیدن جواب پاپسمیر نمی توان نظر قطعی
داد توصیه میشود تحت نظر متخصص نمونه برداری انجام شود



solaiman
|
Germany
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
سلام همسرم من یک ساله که خونریزی بیدون عادت داره ایااحتمال سرطان هست خاش میکنم حواب بدید خیلی نگرانم
مدیر پایگاه سوالتونو واضح تر بفرستید( خونریزی بیدون عادت)یعنی چی؟
فراست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
من رفتم پیش دکترمعاینه شدم گفت رحم سرخ یا التهاب داره پاپ اسمیر دادم ولی هنوز حوابش نگرفتم هیچ علایم سرطان راندارم ایا التهاب را میشه سرطان نامید سنم ۳۱ ساله
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست نگران نباشید منتظرنتیجه نهایی آزمایش ها باشید
محرم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
همسرم 49 ساله است یکماه پیش ازرحم عفونت شدید وبوی کشنده ازش می اومد بردم تبریز بعداز آزمایش پاتولوژی وسی تی اسکن متاسفانه دکترمتخصص فرمود به اندازه 5 سانت ریشه انداخته به لگن سرطان بدخیم شدید وسه ساله است آیا قابل درمان است ویا .......؟
راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
0
0
سلام خسته نباشید من ۲۱ سالمه از من همش اب خارج میشه ولی نه بو داره نه چیزی رفتم دکتر.دکتر گفت که رحمت زخم شده ولی اونجا از من تست نگرفت گفت ی دکتر دیگه باید ببینتت ولی اینم بگم گفت زخمت غیر طبیعی ممکنه سرطان رحم باشه .من هیچ دردی ندارم فقط فقط ازم اب خارج میشه چند درصد ممکنه که سرطان باشه
مدیر پایگاه تشخیص سرطان فقط با بیوبسی(نمونه برداری ) و مشاهده توسط متخصص قابل تشخیص است و در مواردی هم که تشخیص سرطان داده نمیشود با انجام چند مرحله فریز زخم برطرف خواهد شد نمیتوان بدون مشاهده آزمایشات مربوطه نظر قطعی داد
محرم جعفری
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
0
0
همسرم 49ساله است که سرطان رحم داره و ریشه انداخته بطرف لگن بطول 6 سانتی ومتخصص ها فرمودند که خیلی بدخیم و سه ساله است ویه جلسه هم شیمی درمانی شده آیا امیدبه ادامه زندگی هست یا کشنده است متشکرم
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
0
0
سلام من همسرم ۱۸ سالشه دکترا گفتن بیشتر از ۵ سال بیشتر زنده نمیمونه من اگر به یه متخصص دیگه ببرم نشون بدن احتمال درمان داره یا ن خیلی نگرام
Sasan
|
United States
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
0
0
سلام زن من جدیدن ب سر‌ان رحم مبتلا شد ایا رابطه جنسی با اون برای منم مشکل داره
مدیر پایگاه دکتر
فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری



بستگی
دارد سرطان در کجای رحم قرار دارد




Shabgart
|
Germany
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴
0
0
با سلام خسته نباشید مادر من یکسال میشود خونریزی داشت بعد یکسال آزمایش داده گفتند شما سرطان رحم دارید و گفتن از رحم بیرون عفتت نکرده باشد عمل با عمل خوب میشود ایا سهت‌ دارد آیا امکان خوب شدنش هست دکتر گفتن سر وقت امدی باید زودتر عمل شوی مادرم 50س هست لطفا جواب بدیت
گلي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
0
0
سلام،مدت دوسال است ك پريودي كاممملاااا نامنظم دارم در حد هر دو ماه،چهار ماه ي بار.حتي ٦ماه ي بار.دو بار اخير ب شدت خونريزي زياد بوده.اما واقعا از دكتر و اينكه بگن مشكلي دارم ميترسم.سرطان رحم،ميتونه ي عاملش همين نامنظم بودن باشه؟
مدیر پایگاه تا زمانیکه آزمایشات کامل هورمونی و سونوگرافی انجام نشه هیچ نظری نمی توان داد ممکن است دچار کیست یا اختلال هورمونی شدید که باید تحت دارو درمانی قرار گیرید
مینا
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
سلام من27سالمه 3ماه پیش شروع به رژیم وورزشهای شدید کردم واز همان موقع پریودهایم بیشتر از10روزشد به پزشک مراجعه کردم سونو سالم بود باldوhdدرمان شدم ولی وقتی قرص تمام میشود خونریزی شروع میشود آیا خطری در مورد سرطان هست وخون ریزی ربطی بهiudوورزش سنگین دارد؟
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
سلام
من۴۵سالمه و چند وقت پیش بخاطر خونریزی غیرعادی به متخصص زنان مراجعه کردم و گفتن که آندومتر 21mm دارم و گفتن که باید عمل کنم
عملو انجام دادم و الان 20روزه که گذشته و پزشکم گفت که باید رحمتو تخلیه کنیم
این یعنی چی؟یعنی سرطان رحم؟
مدیر پایگاه دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان
و درمان ناباروری


بدون دیدن جواب پاتولوژی نمی توان جواب قطعی داد




علی
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
سلام خانم من۴۳ سال دارد متاسفانه یک دکتر کم تجربه با اولین ازمایش به خود مریض باصراحت گفته سرطان رحم دارید وخوب نمیشوید ایشا ن روحیش رااز دست داده لطفن بگویید ایا خوب میشود
مدیر پایگاه باسلام
درحال حاضرچه مراحل درمانی را آغازکرده اند؟
ضمن اینکه ما باید بدانیم بیماری ایشان درچه مرحله ای است؟
ضمن اینکه بسیاری ازسرطان ها درمراحل ابتدایی وبا درمان به موقع قابل درمان وکنترل هستند
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
0
0
سلام و خسته نباشید به همه عزیزان
من یه فامیل دارم که ۱۵ سالشه و میگن سرطان رحم گرفته میخواستم بدونم آیا میتونه زنده بمونه احتمال زنده بودنش هست؟ ممنون میشم بگین
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
سلام من ٢٦ سالم هست جواب hpv مثبت بود و ٣٣ كلوپسكوپى انجام دادم جوابش بين cin ١ و٢ بود به دكتر نشون دادم باز هم ازم خواستن كه جوابو ببرم بيمارستان ديگه كه يه سرى ازمايشات انجام بدن اما جواب اينم شد cin2,3 حالا بهم ميگن بايد جراحى بشم. ايا امكانش هست بدون جراحى كار ديگه او براى بهتر شدنش كرديا اينكه من دايم پاپ اسمير انجام بدم ببينم تو چه وضعيتى هستم .. چون من با اين سنم ميترسم ازين چيزا و اينكه دكتر گفته بود چيز خاصى تو رحمت نميبينم اما جوابش اينجورى شد.. امكان داره ياز كلوپوسكوپى كنم و جوابش بهتر شه؟ من سرى اول واكسنمم زدم و دارم قرص سيستم ايمنى مصرف ميكنم
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری




شما باید به متخصص آنکولوژی زنان مراجعه کنید در دراز مدت این عدد
ممکن است عوارضی برای شما به وجود آورد.دکتر اعظم السلدات موسوس در تهران دارای این تخصص هستند 



سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
سلام مادرم 69 سال داره .چند روز پیش گفت خونریزی داره ، بردیم پیش متخصص زنان ، سونوی داخلی انجام دادن گفتن زخامت رحم 18 است و باید کورتاز شه اما دکترش میگه به احتمال 99 درصد باید رحم رو برداریم . گفته همین الان یعنی قبل از کورتاژ برای عمل برداشتن رحم نوبت بگیریم و زمان رو از دست ندیم . سوال من اینه که آیا مادر من سرطان داره که دکتر بدون دیدن نتیجه کورتاژ می گه باید عمل شود و دیگه اینکه چون مادرم میگه قبلاٌ هم خونریزی داشته ولی جدی نگرفته احتمال داره با برداشتن درمان نشود . پاپ اسمیر سال قبل خوب بوده . خواهش میکنم جواب بدین خیلی خیلی نگرانم.
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری




Description: http://94.182.131.37/admin/themes/classic/icons/reply_cm2.png



از نظر ما اول باید کورتاژ انجام شود تا جواب پاتولوژی نیامده  نمی توان نظر قطعی داد که مساله سرطان هست یا
خیر  ولی ضخامت زیاد رحم و خونریزی بعد
نزدیکی از علائمی هست که نشان میدهد رحم باید خارج شود



مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
باسلام مادر من 48 سال سن داره الان دچار فیبرم 5 میلی داشته دکتر گفته خوش خیمه ب خاطر قند بالا نتونسته عمل کنه الانم یک ساله گذشته و عمل نشده ایا مشکل ایجاد میشه
مدیر پایگاه
باسلام
ایشان باید تحت چکاب های دوره ای متخصص زنان باشند و درمان های مربوطه را ادامه دهند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
0
0
سلام،مادرمن 54سالشه.حدود8ماهه که فهمیدیم سرطان داره.رحمشو درآوردن وحدود2ماهیم هست که پرتودرمانی میکنه.آیاممکنه که به شیمی درمانی هم نیازپیداکنه؟
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
سلام. من 27 سالمه و به تازگی نامزد کردم. پریود منظم دارم ولی بعد از پریود یکی دوروز دل درد و کمردرد دارم. ممکنه علت این درد سرطان دهانه رحم باشه؟ لطفا راهنماییم کنید میترسم.
مدیر پایگاه تشخیص سرطان دهانه رحم به این دلایل که شما عنوان کردید تشخیص قابل توجیهی نیست ممکن است دچار عفونت شده باشد بهتر است به متخصص مراجعه و آزمایشات لازم را انجام دهید
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۱
0
0
سلام 40 ساله هستم واز سال 91 تشخیص سرطانه دهانه رحم را دادند ودهانه رحم را برداشتند البته گفتند که سلولهلی پیش بدخیم هستند بعد از 5 سال دوباره گفتند که عود داشته وجراحی شدم چون نازای دارم کل رحم را بر نداشتند والان هیچ داروی هم مصرف نمیکنم شیمی درمانی یا پرتو درمانی هم نشدم سوالم اینه با وجود سلولهای سرطانی هر 6 ماه یکبار برای چکاپ ونمونه برداری میرم چطور هیچ داروی دیگری مثل پرژستون به من نمیدهند آیا امکان عود مجدد هست یا انتشار به قسمت های دیگر بدن ومتا پلاسی یا دیسپلازی چیه ممنون
معصومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
سلام 40 ساله هستم ونازای دارم دو با میکرو ای وی واف انجام دادم که در سری دوم دکتر متوجه رشد سلولهای بد خیم در دهانه رحم شد وبعد از بستری ونمونه برداری در سال 91 دهانه رحم را برداشتند بعد از حدود 5 سال ازمایشگاه گفتند دوباره سلولها تغییرات دارند ودوباره بستری شدم اما رحم را هنوزهم برنداشته اند وهیچ داروی خاصی هم نمی خورم وشیمی درمانی یا پرتو هم انجام نداده ام سوالم اینه با وجود سلولهای بد خیم چرا طی این 7 سال بجز جراحی کار دیگری برایم انجام نشده آیا باید هورمون درمانی یا شیمی درمانی هم انجام بدهم یا نه با تشکر
Saba
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۴
0
0
سلام.مادرم ۵۰ سالشه چند سالی است که یائسه شدن و بد از خون ریزی که داشتن متوجه شدیم ک دهانه رحم مادرم ضخیم شده ایا امکان داره ک مادرم سرطان رحم داشته باشه؟؟لطفا زود جواب بدین ممنون
مدیر پایگاه
دکتر فرشته دانشمند متخصص زنان ، زایمان و درمان ناباروری



 



احتمال
سرطان رحم ضعیف است اما باید جواب نمونه برداری را دید تا بتوان نظر قطعی داد



امیر
|
United Kingdom
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
سلام من یکی از فامیل نزدیک سرطان رحم داره چندوقتیه فهمیدن و بدخیمم هست 17 سالشه از همین امروز رفته واسه درمان میخواستم بدونم احتمال زنده بودنش هست یا نه
مدیر پایگاه تا جواب پاتولوژی دیده نشود نمی توان نظری دارد
امیر
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
سلام من یکی از فامیل نزدیک سرطان رحم داره چندوقتیه فهمیدن و بدخیمم هست 17 سالشه از همین امروز رفته واسه درمان میخواستم بدونم احتمال زنده بودنش هست یا نه
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
سلام .خواهرم چندروزه بهش گفتن پیش سرطان گردن رحم دارهhpvمثبت
دکترش برای درمان یک بیمارستانو معرفی کرد که بهش یک ماه دیگه نوبت دادن.آیا خطرناک نیست که از مرحله تشخیص تا درمان زمان ببره.
محمدرضا خدایی
|
Netherlands
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
آیا سرطان رحم کشنده است یا ن؟
بد خیم باشد؟
مدیر پایگاه تا جواب پاتولوژی توسط متخصص زنان مشاهده نشود نمی توان نطری داد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
سلام .همسر من تست پاپ اسمیر داده ۲۵ سالشه و گفتن مشکوکه نمونه برداری کردن منتظر جوابیم .اگر سرطان رحم داشته باشه قابل درمانه ؟ چقد میتونه کشنده باشه؟؟؟
مدیر پایگاه
باسلام
انشالله که مشکل خاصی وجود ندارد
ضمن اینکه با توجه به سن ایشان درصورت بروزمشکل،با درمان سریع وبه موقع توسط متخصص می توان مشکل را برطرف کرد
ناشناس
|
Greece
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
0
0
با این جواب هاتون همرو یه جوارایی پیچوندید که!!!!
کبرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
سلام . خاهر من 24 سالش هست و مجرد. تقریبا دو سالی هست که مبتلا به زگیل تناسلی هست. برای کرایو هم تقریبا 20 جلسه ای اقدام کرد و زگیل ها محو شدن ولی الان دوباره عود کردن. الان رفته پیش دکتر زنان و دکتر گفته که احتمالا سرطان بدخیم هست. چقدر میتونیم امیدوار باشیم به درمان خاهرم.؟
مدیر پایگاه
باسلام
بهتراست یک متخصص پوست  نیزایشان را خیلی سریع ویزیت کنند
کبرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
سلام . خاهر من 24 سالش هست و مجرد. تقریبا دو سالی هست که مبتلا به زگیل تناسلی هست. برای کرایو هم تقریبا 20 جلسه ای اقدام کرد و زگیل ها محو شدن ولی الان دوباره عود کردن. الان رفته پیش دکتر زنان و دکتر گفته که احتمالا سرطان بدخیم هست. چقدر میتونیم امیدوار باشیم به درمان خاهرم.؟
نگار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
سلام
مادر من 45 ساله اس دوماهه 5 مرحله شیمی درمانی کرده و 25 جلسه پرتو درمانی بعد در جلسه کمیته گفتن باید بره تهران برای برکی تراپی گرید سرطانشمIIIB هستش آیا امیدی به زنده موندن هست؟؟؟
اگه ممکنه زودتر جواب بدین
سلمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۸
0
0
سلام .خواهرمن نتیجه ی پاپ اسمیرو گرفته ودکتر گفته که آیسکوس دارند یعنی سلول سرطانی میخواستموبدونم تاچه حدی جدی هستس
مدیر پایگاه
باسلام
خیلی سریع باید تحت نظرمتخصص درمان شوند
طیبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
سلام مادرم من ۵۰سالش فروردین ۹۷چکاب داد مشکلی نداشت اما دوروز پیش رفتن پیش دکتر گفت داخل دستگاه تناسلی زگیل شدید گرفته البته دوماه هم پریود نشده براش سنو نوشت سنو انجام داد تو سنو گفته ترشحات عفونی شدیدی تورحم دیده میشه ایا امکان سرطان رحم وجود داره؟
مدیر پایگاه بدون دیدن نتیجه پاتولوژی نمی توان نظری داد بهتر است متخصص با دیدن نتایج نظر دهد
Fateme
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
0
سلام من دکتر رفتم ازم نمونه برداری شده میخواستم بدونم اگه رحمم رو دربیارم این بیماری ریشه کن میشه ؟
مدیر پایگاه باسلام
 انشالله با توكل به خدا
بايد منتظرجواب بررسي باشيد
نيلوفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
0
0
سلام من دختر ٢٤ ساله اي هستم كه اچ پي وي ١٦ و ٤٥ مثبت بود. الان واسه نمونه برداري دكتر بهم وقت داده.ميخوام بدونم احتمال سرطان چقدر و ايا قابل درمان؟ و اچ پي وي چطور كشنده يا قابل درمان؟؟
مدیر پایگاه
باسلام
توکل تان به خدا باشد
ابتدا آزمایش بدهید و منتظرنتیجه باشید
Lili
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۶
0
0
سلام خانم دکتر خسته نباشید مادر من ۵ساله سرطان رحم داشت وخبری از بیماریش نداشت الانم چند ماهی میشه فهمیده ۵جلسه شیمی درمانی وحدود ۲۵جلسه اشعه و ۵جلسه براکی داشت بعد از اتمام این جلسات یه عکس ام ار ای گرفت و فهمید ک سرطان ب کلیهاشم سرایت کرده حالا دکتر خودشم فوق متخصصه قرار بود بعداز جلسات شیمی درمانی و... عمل بشه الانم ک عکسشو دید میگه من نمیتونم عملش کنم عمل سختیه گفت ن فقد من بلکه هیچکس نمیتونه عملش کنه حالا ما باید چکار کنیم توروخدا بگید اخه چند وقته خونریزی شدیدی داره اگ میتونید ادرس یه دکتر خوب رو بهم معرفی کنید خواهش میکنم
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
0
0
عالیه برای کسانیکه اطلاعات شون ضعیفه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
0
0
سلام ببخشید من نمونه از رحمم گرفتم گفتن پیش سرطان نشون داده ایا در مان میشود
مدیر پایگاه
باسلام
هرچه زودترباید تحت نظرمتخصص مربوطه درمان را آغازو به ادامه کار امیدوارباشید
غه مبار
|
United Kingdom
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
باسلام،آیامیشه باوجودمتاز تازشدن بیماری ووجودسلولهای سرطانی درکبد عمل هیسترکتومی انجام داد!؟؟لطفا راهنمایی کنید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
0
0
کسیکه عمل هیسترکتومی بعلت سرطان رحم کرده وتخمدانها را هم دراورند.در این فرد وجود ترشح واژن نشانه برگشت سرطن میتونه باشه؟
مدیر پایگاه
باسلام
شما باید توسط متخصص زنان تان چکاب شوید.بدون بررسی نمی توان به شما جواب دقیق داد
سیمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
من 35ساله عفونت گردن رحم داشتم تست پااسمیر دادم گفت بدخیم الان 3ماه است سه جلسه شیمی شدم الان جلسه 7پرتو درمانی میشم دکترم گفته قابل درمانه باشیمی وپرتو درمان میشه نیاز به عمل نیست
مدیر پایگاه
پاسخ به سوالات کاربران شفا آنلاین:
شفا آنلاین:دکتر فرشته دانشمند- متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری- به سوالات مطرح شده کاربران شفا آنلاین پاسخ داد.

من دو ساله قرص ضد بارداری مصرف میکنم الان یک ماهه که مصرف قرص را قطع کردم. ۱۲ روز پریودم عقب افتاده!لطفا راهنمایی کنید.

 بعد از مدت طولانی قرص خوردن ممکن است اختلال قاعدگی داشته باشید البته باید از روشهای دیگر جلوگیری حتما استفاده کنید

سلام
خسته نباشيد من حدود سه ماه قرص ال دى مصرف ميكردم ماه آخر مصرف كردم.
تموم شد ديگه قطع كردم پريود شدم الان قرص مصرف نميكنم ولى با اينكه زمان
پريوديم تموم شده و ١٠روز گذشته دچار خونريزى شدم ايا طبيعيه؟

از
داروی دیگر مثل قرصهای اورژانسی استفاده نکرده اید؟ در غیر این صورت ممکن
است طبیعی باشد ولی بهتر است سونوگرافی از رحم و تخمدانها انجام دهید

سلام
من 5 ماه ميشه طفل ٧ ماه به شكم مرده و از سينه هايم شير مياد اما كم و ٢
ماه جلوگيري كردم اما ٣ ماه ميشه با شوهرم نزديكي ميكنم ،اما باردار نشدم.
دليلش چیست؟

 بهتر
است به پزشک مراجعه وازمایش پرولاکتین بدهید. در صورت بالا بودن، دارو
استفاده کنید البته ۲ ماه کم است برای باردار شدن ولی ممکن است به علت ترشح
شیر از پستان شما باشد

سلام
خسته نباشید،من یکبار نزدیکی داشتم و توسط پزشک معاینه شدم و گفتن که پرده
بکارت از نوع حلقوی است و بکارتم آسیب جزئی دیده آیا ممکنه برای بار دوم
پس از مدت طولانی،پس از نزدیکی خونریزی داشته باشم؟ممنون میشم راهنمایی
کنید

 جواب
این سوال مشکل است و بستگی به موارد زیاد دارد. مشاوره و معاینه توسط
همکاران متخصص پزشک قانونی می تواند تا حدودی کمک کننده باشد

سلام
خسته نباشید مدتها دچار عفونت و بیشتر قارچ هستم باوجود مصرف دارو؛ و
ویزیت دکتر.بطوریکه یکماه پیش فنوکونازول ومترونیدارول مصرف کردم و حتی
رابطه جنسی دراین فاصله نداشتم.  اما باتوجه به اینکه ترشحاتم طبیعی بود
مقداری خارش گرفتم که قرص فنوکونازول مصرف کردم که بعد تکه های سبز رنگی
خارج شد خواستم ببینم ایا مشکل من  فقط قارچ است یاعفونت هم دارم .؟ واین
ترشحات سبز رنگ مربوط به چی هستند؟

 ترشحات
سبز رنگ بیشتر به علت عفونت تریکوموناس می باشد و خودتان و همسرتان باید
مترونیدازول استفاده کنید و در این مدت نزدیکی نداشته باشید و فلوکونازول
150 برای عفونت قارچی مکرر ،هر ۳ روز یک بار برای یک ماه است

سلام
وقتتون بخیر. من دوماهه که برای جلوگیری قرص ال دی میخورم بعد از ۲۱ روزم
که تمام شد دوروز بعدش پریود میشدم اما این ماه بعد از اینکه ۲۱ روزه ام
تموم شد ۵ روز بعدش پریود شدم اما خونم مثل پریودی نبود لکه های سیاه رنگ
بود مثل لخته بود که تا دوروز خیلی کم میومد که دیگه روز سوم کلا قطع شد و
دیگه هیچ لکه ای نداشتم .ایا احتمال بارداری وجود داره؟

 اگر
قرص را در ۵ روز اول پریود شروع کردید و مرتب خورده باشید امکان حاملگی
نیست و قرص جلوگیری سبب کم‌شدن حجم و روزهای خونریزی پریود می شود

من
حدودا شش ماه پیش چکاپ هورمونی و تست پاپ اسمیر دادم و مشکلی نداشتم. سه
ماه پیش یه بار قرص اورژانسی مصرف کردم و دوماهه که یه هفته بعد از پریود،
به مدت سه چهار روز لکه بینی و لخته بینی دارم. آخرین دفعه هم روز اول
پریود دل درد کم سابقه ای داشتم. قبلا این مشکلات رو  نداشتم. ممنون میشم
راهنمایی کنید.

  گاهی هنگام تخمک گذاری لکه بینی و دل درد ایجاد می شود و نرمال است. ولی در صورت تداوم بهتر است محض احتیاط به پزشک مراجعه کنید
ارین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
0
0
سلام دکتر
مادر من یک سال پیش سرطان رحمش تشخیص داده شد و خوش خیم بود بعد از چند جلسه شیمی درمانی و پرتو درمانی دکترا گفتن که خوب شده.
اما بعد از یک ماه کلیه در شدید مادرم داشت و دکترا گفتن که دوباره عود کرده و به کلیش رسیده و در مرحله چهار قرار داره.
مادرم الان پنج ماه غذا نمیخوره فقط اب میوه یکم میتونه بخوره و دکترا گفتن که تا غذا نخوره جون بگیره شیمی درمانی نمیشه .
لطفا دکتر چی میشه براش کرد. ایا امیدی هست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: