کد خبر: ۷۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 28
شفا آنلاین>سلامت>باور عامه این است که پزشکان حزء قشر مرفه جامعه به شمار می آیند. این در حالی است که تنها ۲۰ درصدپزشکان از وضعیت مادی مناسب برخوردار هستند.
به گزارش شفا آنلاین،عابد فتاحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان،  به جامعه پزشکی کشور گفت: از قدیم ایام به پزشکان حکیم می گفتند در اکثر امور می تواند صاحب باشد و پزشک تنها کسی است که بر تمامی اقشار جامعه محرم هستند.
وی در ادامه به انتظارات جامعه پزشکی اشاره و بیان کرد: جامعه پزشکی امروز نیازمند داشتن جامعه مدرن در حیطه پزشکی هستند و از نظر شرع اسلام احترامات اسلامی و شرعی در متون رفتار پزشکی در نظر گرفته شود و در برخورد با بیمار بر اساس منشوری باشد که میان بیمار و پزشک تدوین می شود باشد.
فتاحی در ادامه به وظیفه پزشکان اشاره و اظهار داشت: پزشکان جامعه باید موارد شرعی را در مورد بیمار رعایت کند و پزشکان ضرورت دارد ارتباطات مادی خود با بیمار را به حداقل برسانند.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه تصریح کرد: پزشک تنها با قبول شدن در کنکور پزشکی و تحصیل در دانشکده های پزشکی پزشک نمی شود بلکه پزشکان باید افرادی باشند که با علاقه و ایمان به کار خود فعالیت کند.
فتاحی گفت: یک پزشک باید فردی فداکار، منصف، با تقوا، راز دار و هر حقی که  برای فرزند و ناموس قائل است برای بیمار خود نیز قائل باشد.
نماینده مردم ارومیه در خانه ملت در ادامه به مشکلات پزشکان در آستانه روز پزشک اشاره کرد و بیان داشت: در سالی روز پزشک را جشن می گیریم که برخی از پزشکان با مشکلات مادی مواجه هستند و از احترامی که از بدو پیدایش انسان به حکیمان داشتند برجامعه پرشکان کاسته شده است و بیشتر پزشکان را با واحد صنفی می سنجند و همانگونه که با یک بقال و بزاز رفتار می شود رفتار می کنند و ارزش های پزشک امروزه خاموش شده است.
وی گفت: بارها بر به دست آوردن عزت و احترام از دسته رفته پزشکان تأکید کرده ام و این را در روز پزشک باز خواستار احترام اولیه پزشکان را از مسئولان و جامعه خواستارم.
فتاحی در ادامه بیان کرد: امروزه همه معتقدند پزشکان از جمله افراد مرفه جامعه محسوب محسوب شوند اما اینگونه نیست امروز تنها 20 درصدپزشکان وضع مادی مناسب برخوردار هستند و بیش از 70 درصد پزشکان در حد متوسط و یا پایین تر از این حد هستند.
وی در خاتمه در رابطه با کم شدن محبوبیت پزشکان گفت: هجمه ها و نقدهایی که از طرف صدا و سیما ومطبوعات به جامعه پزشکی می شود و همچنین رفتار نامناسب برخی از پزشکان با بیماران باعث شده تا مقداری از محبوبیت پزشکان کاسته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: