کد خبر: ۷۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 29
متخصص پوست و لیزردرمانی در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین- متخصص پوست و لیزردرمانی، ایجاد ترک های پوستی را ناشی از پرخوری و چاقی در دوران حاملگی و سن بلوغ دانست و این مشکل رادر ورزشکاران مرد نیز شایع دانست.
دکتر زهره نیکبخت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: در واقع ترک های پوستی در ابتدا قرمز رنگ هستند و در صورت پیگیری با درمان های معمول  طی یک تا دو ماه خوب می شوند. اما در صورت گذشتن مدت طولانی از بروز ترک ها و سفید شدن آنها درمان شان مشکل و حتی گاهی غیر قابل امکان می شوند.


عضو انجمن متخصصین پوست و مواروپا همچنین افزود: بنابراین در سن بلوغ (به ویژه دختران) باید خیلی مراقب باشند تا از نظر چربی که به صورت سلولیت در برخی از نواحی نیز انباشته می شود دچار ترک های پوستی نشوند.

وی تأکید کرد: در دوران حاملگی باید از چاقی های بیش از حد جلوگیری و از کرم های مخصوص استفاده و به محض ایجاد ترک های قرمز نیز به پزشک مراجعه شود.

به گفته نیکبخت در این خصوص کرم های مخصوصی وجود دارند که یا مانع از ایجاد ترک می شوند و یا میزان آن را کاهش می دهند .ضمن اینکه تأثیرات این گونه کرم ها خیلی زیاد است؛ به گفته وی به طور کلی میزان شیوع ترک های پوستی در دوران بلوغ خیلی زیاد است اما با مراقبت در دوارن حاملگی  خیلی کمتر می شود.

ترک های ناشی از مصرف کورتون

وی در ادامه اظهارکرد: برای درمان ترک های پوستی ناشی از مصرف قرص های کورتونی با دوز بالا و یا تزریقات کورتونی که پزشک به علت برخی از بیماری ها ناچار به تجویز آنهاست باید درمان کورتونی آغاز شود. در این صورت مصرف نمک به طور کامل باید قطع و با توجه به دستورات پزشک کرم ها به طور مرتب مصرف شود. اما به طور کلی این بیماران برای درمان باید سعی و صبر پیشه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: