کد خبر: ۷۴۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 25
همزمان با هفته دولت با حضور وزیر بهداشت صورت گرفت؛
شفاآنلاین:سلامت>درمان>همزمان با سفر دولت به استان همدان و در دومین روز از هفته دولت از ۵۰۳ خانه بهداشت در سراسر کشور بهره‌برداری شد.
به گزارش شفا آنلاین : امروز سه‌شنبه همزمان با هفته دولت، ۵۰۳ خانه بهداشت در سراسر کشور افتتاح شد.دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور که همراه با کاروان تدبیر و امید به استان همدان سفر کرده است، صبح امروز خانه بهداشت روستای سنگستان از توابع شهرستان همدان را افتتاح کرد و در مجموع ۱۹ خانه بهداشت امروز در روستاهای استان همدان افتتاح شد.

وزیر بهداشت در این مراسم گفت: دولت وعده داده بود که ۲۰۰۰ خانه بهداشت در روستاهای کشور ایجاد نماید که تاکنون راه‌اندازی بیش از ۱۵۰۰ خانه از ابتدای این دولت محقق شده است و قرار است تا پایان مهر ماه ۵۰۰ خانه بهداشت دیگر نیز به شبکه بهداشت روستایی کشور اضافه شود.

وزیر بهداشت همچنین از تجهیز و نوسازی خانه‌های بهداشت موجود خبر داد، به گفته وی تا پایان دولت یازدهم دیگر خانه بهداشت فرسوده نخواهیم داشت.

خانه بهداشت محيطي‌ترين واحد روستائي ارائه خدمت در نظام شبكه‌هاي بهداشتي درماني كشور است. هر خانه بهداشت بسته به شرايط جغرافيايي (به ويژه امكانات ارتباطي و جمعيت) يك يا چند روستا را تحت پوشش خود دارد.

سرشماری و ثبت اطلاعات به صورت سالیانه، آموزش بهداشت عمومی به خانوارهای روستایی و در سطح مدارس روستا، ارائه خدمات پایه سلامت، ارائه دارو و مکمل‌ها و مراقبت‌های مادر و کودک و مراقبت‌های دوران بارداری، مشاوره و غربالگری نوزادان بخشی از خدماتی است که خانه‌های بهداشت به روستائیان ارائه می‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: