کد خبر: ۷۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 25
شفا آنلاین>سلامت>اگر اغلب روزها با درد گردن از خواب برمي‌خيزيد، با انجام کارهايي مي‌توانيد دردتان را تسکين دهيد. رعايت اين توصيه‌ها به شما در انجام اين کار کمک مي‌کند:
به گزارش شفا آنلاین،يا به پشت يا به پهلويتان بخوابيد. اين موقعيت‌ها کمترين فشار را بر روي گردنتان مي‌آورد.

v کساني که روي پشت مي‌خوابند، بايد بالشي گرد را انتخاب کنند که از قوس گردن حمايت کند و يک بالش صاف که زير سرشان بگذارند. براي ساختن بالشي گرد مي‌توانيد يك حلقه محافظ گردن را رو به درون روبالشي يک بالش صاف‌تر و نرم‌تر وارد کنيد، يا اينکه از بالش‌هاي مخصوصي استفاده کنيد که داراي يک بخش حمايت گردن و يک لبه براي قرار گرفتن سر هستند.

v استفاده از بالش پر را که اطراف گردنتان را مي‌گيرد، درنظر داشته باشيد. البته بالش‌هاي پر در طول زمان فشرده و صاف مي‌شوند، و بايد حدود يک سال يکبار عوض شوند.

v از بالشي که از فوم‌هاي به‌اصطلاح حافظه‌دار (memory foam) درست ‌شده‌اند، استفاده کنيد. اين بالش‌ها خودشان را اطراف سر و گردن شکل مي‌دهند. سازندگان اين بالش‌ها مدعي هستند که آنها به قرارگيري درست ستون فقرات کمک مي‌کنند.

v از استفاده از بالش‌هاي خيلي بلند يا خيلي سفت خودداري کنيد؛ چراکه باعث مي‌شوند گردن در طول شب در حالت خميده قرار گيرد و به درد و سفتي گردن در صبح مي‌انجامد.

vاگر روي پهلو مي‌خوابيد، از بالشي استفاده کنيد که در زير گردن بلندتر از زير سر باشد تا قوس گردن حفظ شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: