کد خبر: ۷۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 25
شفا آنلاین>سلامت>زخم‌هاي جزئي و جوشگاه‌هاي جراحي بايد به‌خودي‌خود بهبود يابند؛ اما کارهايي هست که با انجام آن مي‌توانيد جاگذاري زخم را به حداقل برسانيد. براي به حداقل رساندن جاي زخم به اين توصيه‌ها عمل کنيد:
به گزارش شفا آنلاین، هميشه محل بريدگي، خراشيدگي يا ساير زخم‌هاي پوست را پاک نگه‌ داريد. به‌آرامي با آب و صابون، منطقه را تميز کنيد تا ميکروب‌ها و کثافات زدوده شوند.

v مقداري وازلين روي محل به‌کار بريد تا پوست را مرطوب نگه داريد. وازلين مانع از خشک‌شدن پوست و تشکيل کبره روي آن مي‌شود. ترميم زخم‌هايي که کبره مي‌بندند، بيشتر طول مي‌کشد.

v پس از شستن و پوشاندن زخم با وازلين، با بانداژ چسبنده، زخم را بپوشانيد. در زخم‌ها و خراشيدگي‌هاي بزرگ يا قرمزي‌هاي مداوم، ممکن است استفاده از پوشش‌هاي هيدروژل يا ژل سيليکون لازم باشد.

v روزانه بانداژتان را عوض کنيد تا زخم را در حيني که دارد ترميم مي‌شود، پاک کنيد. اگر پوست شما به چسب زخم حساس است،‌ از گازهاي غيرچسبنده استفاده کنيد و روي آن را با چسب‌کاغذي ثابت کنيد. اگر ژل سيليکون يا پوشش‌هاي هيدروژلي استفاده مي‌کنيد، به دستورات روي بسته‌بندي آنها توجه کنيد.

v از توصيه‌هاي دکتر براي زخم‌هايي که نياز به بخيه زدن دارند، پيروي کنيد. اين کار احتمال ايجاد جوشگاه زخم را به حداقل مي‌رساند.

v هنگامي‌که پوست بهبود يافت، آن را با کرم ضدآفتاب محافظت کنيد. محافظت در برابر نور آفتاب ممکن است به کاهش تغيير رنگ قرمز يا قهوه‌اي در محل کمک کند و باعث محو شدن سريع‌تر جوشگاه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: