کد خبر: ۷۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 23
شفا آنلاین>سلامت>حدود سه چهارم گرفتگی های عضلانی نیازی به مصرف دارو ندارند.
به گزارش شفا آنلاین،محمد رضا درستکار متخصص طب فیزیکی و توانبخشی  اظهار داشت: شکستن قولنج عادتی بسیار شایع است که ارتباط نزدیکی با بروز اختلالات و حتی آسیب های مفصلی  دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد قولنج و شکستن آن می تواند با گرفتگی عضلات بدن در ارتباط باشد، تصریح کرد: در واقع گاهی اوقات علت قولنج عضلانی ، با کشیدگی و اسپاسم یا همان گرفتگی عضلات بدن در ارتباط نزدیک است.

درستکار افزود: عضلا‌تی که بیشتر دچار‌ این حالت می شوند، عضلات اطراف ستون مهرها و عضلات گردن هستند که در این حالت عضله نسبت به لمس دردناک و حساس می شود و به همین دلیل فرد نمی‌تواند مانند قبل بدن خود را حرکت دهد.

وی با بیان اینکه در صورت گرفتگی عضلات بدن نباید به سرعت به سراغ دارو و قرص رفت، تأکید کرد: بر اساس شواهد و بررسی‌هایی که تاکنون صورت گرفته است، در حدود سه چهارم گرفتگی های عضلانی نیازی به مصرف دارو ندارند و با انجام حرکات کششی و فعالیت مناسب بدنی می توان این گرفتگی ها را بر طرف کرد.

درستکار گفت: در واقع اغلب گرفتگی های عضلانی را می توان با انجام مانور‌ها و حر‌کات کششی برطرف کرد و در‌ این زمینه نیازی به مصرف قرص و سایر داروها نیست.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با قولنج و گرفتگی های عضلانی اقدام مناسب پیشگیری از بروز و برطرف کردن مناسب آنها است، یادآور شد: گرفتگی های عضلانی می تواند در اثر انجام ورزش های سنگین، فعالیت های شدید بدنی، استفاده طولانی مدت از عضلات بدن ، آسیب های مستقیم و مصرف کم برخی از مواد معدنی مانند منیزیم و‌کلسیم بروز کند.

درستکار افزود: در صورتیکه با عوامل فوق مقابله شده و از بروز آنها جلوگیری شود، در آن صورت بروز گرفتگی عضلات بدن تا حد زیادی برطرف شده و اگر این عارضه همچنان بروز کرد، مهمترین اقدام مراجعه به موقع به پزشک است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: