کد خبر: ۷۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 24
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>هنوز هم در بعضي محله‌هاي شهر مطب‌هايي پيدا ميشود که روي تابلوي‌شان زير اسم پزشک درشت نوشته شده «داراي دانشنامه عالي پزشکي»، داخل مطب که بروي پزشک مسني را مي‌بيني که با گوش سنگين و دست لرزان نسخه سلامت مي‌نويسد.
به گزارش شفا آنلاین، تابلوهاي ديگري هم هست با انواع القاب تخصصي و فوق‌تخصصي. البته توصيه مي‌شود با ديدن اين دسته از تابلوها اگر مي‌توانيد حداقل 6 ماه با بيماري‌تان بسازيد، وارد مطب شويد، چون يا نوبت‌ها پر است يا پزشک محترم خارج از کشور تشريف دارند. دسته ديگري از تابلوها وجود دارد که تمام فنون پزشکي از طب سنتي جالينيوس تا جديدترين متدهاي درماني جان هاپکينز را پوشش مي‌دهند. اينها عموما پزشکان عمومي هستند که با اراده پولادين نمي‌گذارند در شهرهاي بزرگ از دور رقابت‌ها حذف شوند.

پزشکان بيمارستان‌ها هم قصه‌هاي خودشان را دارند. در بيمارستان‌هاي خصوصي پزشکان شيک و اتوکشيده با بيماران عموما قدردان و راضي! روزگار مي‌گذرانند. در بيمارستان‌هاي دولتي هم پزشکان خسته و فرسوده چشم انتظار کارانه به جنگ بيماري‌ها مي‌رود.

در بيمارستان‌هاي آموزشي هم که رزيدنت و انترن با هم شبانه‌روزي به نيابت از اساتيد هيئت علمي محترم سلامت را پاس مي دارند بي‌بهانه، بي‌پول! از شهر هم که بزنيد بيرون تا جايي که جاده باشد و ماشين برود، پزشک هم هست و تازه هرجايي هم که ماشين ديگر نتواند برود، بازهم پزشک به هر طريقي و با هر وسيله‌اي که شده بايد خودش را برساند! اين روزها مدام از شغل‌هاي سخت و مناطق پرخطر گزارش و فيلم مستند تهيه مي‌شود: از پادگان‌هاي مرزي، از چاه هاي نفت، از کارگران معدن، از عرشه‌هاي کشتي و از سايت‌هاي هسته‌اي. اما انگار نام و نشان پزشک بايد فراموش شود. اما کنار هر تولدي، در لحظه مرگ هر هموطني، کنار هر دردي، پاي هر افتخار ورزشي و... پزشکي جا خوش کرده...

خلاصه هرجا نفري هست و نفسي هست، پزشکي هم هست. روز همه‌تان مبارک


خليل کاظم‌نيا



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: