کد خبر: ۷۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 23
شفاآنلاین:جامعه>سیاست>حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز شنبه در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج و سفرهای عتبات بیانات بسیار مهمی در خصوص وحدت مسلمانان، حج و سایر موضوعات مطرح فرمودند.
مهمترین محوربیانات معظم له بدین شرح است:
** برخی گروههای اسلامی در بعضی کشورها جای دوست و دشمن را اشتباه گرفتند و ضربه اش را خوردند؛اگر مردمی قدر نعمت اتحاد را ندانند خداوند آنها را به اختلاف و درگیری دچار می کند.
** حج ضامن تداوم اسلام و مظهر وحدت و عظمت امت اسلامی است؛ انتقال تجربیات وحدت بخش ملت ایران در کنگره عظیم حج موجب همبستگی، همدلی و اقتدار بیشتر امت اسلامی است.
**حج دو جنبه متفاوت فردی و اجتماعی دارد که رعایت هر دو جنبه در سعادت دنیوی و اخروی حجاج و ملتهای مسلمان، تأثیر استثنایی دارد.
**زیارت خانه خدا و مناسک حج فرصتی بی نظیر برای تطهیر روح، نزدیکی به پروردگار و فراهم کردن توشه تمامی عمراست؛حج مظهر و فرصت واقعی وحدت اسلامی است.
**حج، نمونه ای معنادار از تشکیل امت اسلامی و فرصت بسیار بزرگ برای همزبانی، همدلی و ابراز همدردی مسلمانان جهان است.
**تجلی عظمت امت اسلامی و فرصت تبادل تجربیات از دیگر نکات مهم جنبه اجتماعی حج است؛ بیان و انعکاس تجربیات مفید ملتهای مسلمان، تقویت امت اسلامی را به همراه می آورد.
**مردم ما با درکی ستایش برانگیز، دریافته اند که استکبار جهانی و صهیونیزم، دشمن حقیقی و لجوج ملت ایران و امت اسلامی اند و به همین دلیل در همه اجتماعات عظیم ملی و اسلامی، علیه آمریکا و صهیونیزم شعار داده اند.
**در 36 سال اخیر، استکبار گاه دشمنی با ایران را از زبان و رفتار کشورهای دیگر پیگیری کرده است اما ملت ایران همیشه متوجه بود که این کشورها فریب خورده و آلت دستند و دشمن واقعی، همان آمریکا و اسرائیل است.
**درگیری داخلی در برخی کشورها به بهانه های مذهبی، سیاسی و حتی حزبی، نتیجه قدرناشناسی نعمت وحدت است؛خداوند با هیچ ملتی، قوم و خویشی ندارد و اگر مردمی قدر اتحاد و همدلی را ندانند خداوند آنها را به بلیّه اختلاف و درگیری و خونریزی دچار میکند.
**به پشتوانه حمایت بی پایان مالی استکبار، دهها مرکز و کانون فکری و سیاسی در آمریکا، اروپا، فلسطین اشغالی و کشورهای وابسته، در حال مطالعه و بررسی اسلام و شیعه هستند تا راههای مقابله با عوامل بیدارساز و اقتدار آفرین امت اسلامی را شناسایی و عملیاتی کنند.
**زورگویان جهانی، ایجاد خشونت و تفرقه به نام اسلام را کاملاً جدی دنبال میکنند و در تلاشند با بدنام کردن دین مبین اسلام، به جان هم انداختن ملتها و حتی ایجاد درگیری میان یک ملت، امت اسلامی را تضعیف کنند که انتقال تجربیات وحدت بخش و دشمن شناسانه ملت ایران به دیگر ملتها در ایام حج میتواند این توطئه را خنثی کند.
**مبادا حجاج محترم فرصت بی نظیر تنفس در شهر معطّر پیامبر و حضور عبادی و شوق آور در مکه معظّمه و خانه خدا را با کار بسیار غلط گشت و گذار در بازار و خرید کالا از دست بدهند و حسرت استفاده نکردن کامل از فرصت بی نظیر و نشاط آور حضور در مسجد الحرام و مسجد النبی را برای همه عمر بر دل خود بگذارند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: