کد خبر: ۷۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 22
شفاآنلاین :اجتماعی >وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تنش در رابطه پزشک و بیمار ناشی از برداشت‌های غلط است، گفت: در نظام بیمه‌ای مخالف پزشک ستیزی هستیم.

به گزارش شفاآنلاین، علی ربیعی در مراسم بزرگداشت روز پزشک اظهار داشت: پزشکی یک خرده‌نظام در یک پل از مجموعه برنامه‌های ما در نظام سلامت است و باید در خدمت توسعه اجتماعی باشد.

وی ادامه داد: اگر این رویکرد را نداشته باشیم تحلیل درستی نیز نداریم. ما در زمینه افزایش طول عمر دستاوردهایی داریم اما شاخص‌های سلامت مانند انواع بیماری‌ها و شکاف‌های مرکزپیرامون از جمله مسائلی است که پیش روی ما است اما به طور کلی باید پیشگیری را مقدم از درمان پیگیری کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آنچه دغدغه ما است بحث پایداری منابع مالی است و منابع مالی پایدار مهمترین مسئله برای پیش بردن اهداف ما است که نقص در آن مسالی را برای ما به وجود می‌آورد. پایداری منابع نیازمند نظام پایدار سلامت، اصلاح بیمه‌ها، وجود دستورالعمل‌ها و سطح‌بندی خدمات است. باید توجه کرد که اگر این موارد با نقص کنار هم باشند بامشکل مواجه می‌شویم و ارائه خدمات نیازمند مشارکت همگان است. 

ربیعی خاطرنشان کرد: که پزشک هم باید به مثابه یک انسان حرفه‌ای و پزشکی به عنوان حرفه انسانی دیده شود و در این حرفه انسان حرفه‌ای از حرفه‌ای انسانی نمود بیشتری دارد. تنش در رابطه پزشک و بیمار ناشی از برداشت‌های غلط است و قربانی شدن پزشکان در برخی سیاست‌ها را در پی دارد. ما در نظام بیمه‌ای مخالف هستیم که پزشک‌ستیزی در جامعه رواج پیدا کند. 

وی افزود: ما در مورد مسائل بیمه‌ای همراهی لازم را کردیم و با تمام توان به سمت اعتباربخشی دفترچه‌ها می‌رویم اما مشکلات ما از ناپایداری منابع بوده است، اما از هیچ تلاشی برای طرح سلامت در نظام بیمه‌ای دریغ نکرده‌ایم. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: متهم کردن دائمی بیمه‌ها دردی را دوا نمی‌کند و مشکلات باید به صورت ساختاری حل شود. مشکل ما در الگوهای فرهنگی در روابط است که باید در آن تجدیدنظر کنیم. چرا که نام امسال نیز سال همدلی و همزبانی است.

وی در پایان گفت: ما باید به سمت مصرف تجهیزات و دارو برویم و تقاضاهای القایی را اصلاح کنیم و در این زمینه پزشک تنها مرجعی است که می‌تواند رهبری اصلاحات را به عهده بگیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: