کد خبر: ۷۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 22
شفاآنلاین :جامعه پزشکی >حوادث پزشکی >رییس سازمان پزشکی قانونی کشور ازافزایش سالانه شکایت از پزشکان خبردادو گفت: در 48 درصد موارد شکایت ها، پزشکان براساس نظرات کارشناسی مقصر شناخته شده اند.

به گزارش شفاآنلاین، سیداحمد شجاعی روز شنبه در دیدار مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی تهران با رییس قوه قضاییه که به مناسبت فرارسیدن یکم شهریور ماه روز بزرگداشت ابن سینا و روز پزشک در محل ریاست قوه قضاییه برگزار شد، افزود: در 52 درصد موارد نیز پزشکان تبرئه شدند.


وی ادامه داد: در بهترین شرایط تعامل و همکاری بین همه اقشار پزشکی در کشور قرار داریم و قانونگذاران در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از پیشکسوتان آگاهی هستند که مسایل را به خوبی دنبال می کنند.

شجاعی افزود: در وزارت بهداشت، شخصیتی کاردان و لایق در صدر کار قرار گرفته و به سرعت درصدد ارتقای جامعه پزشکی است.

وی با بیان اینکه پزشکی قانونی قوه قضاییه نیز همکاری و تعامل خوبی با جامعه پزشکان ارایه کرده، گفت: از پزشکانی که به عنوان کارشناس با ما همکاری می کنند و همچنین قضات که به جامعه پزشکی لطف و توجه دارند، تشکر و قدردانی می کنم.


رییس سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: قضات در ارتباط با رسیدگی به پرونده های پزشکان، ملاحظات خاصی دارند و علیرغم اختیارات تام، شان و جایگاه پزشکی را مدنظر قرار می دهند.


شجاعی با بیان اینکه طرفدار خلاف و تخلف نیستیم، گفت: با پزشک متخلف نیز باید برخورد شود اما به لحاظ شان جامعه پزشکی و کم بودن میزان تخلفات این قشر، احترام به حرمت جامعه پزشکی و همچنین جامعیت جامعه پزشکی در نظر گرفته می شود.


وی تصریح کرد: برخی جوسازی ها ممکن بود به کل جامعه پزشکی لطمه وارد کند و این نکته را متذکر می شوم که نباید از لطف آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه و سیستم قضایی سوءاستفاده شود.

به گفته شجاعی، گاهی سوءاستفاده هایی نسبت به قوه قضاییه و همچنین جوسازی هایی در این خصوص انجام می شود.
در تقویم رسمی کشور، یکم شهریور ماه روز بزرگداشت ابن سینا و روز پرشک نامگذاری شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: