کد خبر: ۷۴۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۵ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 21
شفا آنلاین>سلامت>تمامی دستگاههای حوزه سلامت‌، باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که پزشک به جز بیمار و انتخاب سریع ترین راه درمان برای او دغدغه خاطر دیگری نداشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر لاله تدین عضو هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز  با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان بعنوان متولی سلامت، وظیفه خطیر سیاست گذاری در امر بهداشت و درمان را بر عهده دارد‌؛ اظهار داشت : قطعا پزشک به عنوان ارائه دهنده خدمت، انتظاراتی دارد تا بتواند با مردم به عنوان دریافت کننده خدمت بهترین تعامل را داشته باشد‌.

وی افزود‌: بنا‌براین لازم است تا متولیان سلامت  در سیاستگذاری‌های خود، به پراکندگی پزشکان در اقصی نقاط کشور با طیف گسترده‌ای از محرومیت‌ها توجه داشته و به توانایی‌های جامعه پزشکی و نظرات کارشناسی شده آنان ارج نهاده و بهره لازم را ببرند‌.

وی با اشاره به این که مقوله سلامت‌، امری است که تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها را در یک کشور در بر می‌گیرد و صرفاً مرتبط با سازمان خاصی نیست، اذعان داشت‌:  برخورداری از خدمات بهداشتی درمانی با اهداف ارتقاء، حفظ و تامین سلامت افراد یکی از ارکان مهم پیشرفت هر جامعه را تشکیل می‌دهد که  در اصل سوم ، بیست و نهم و چهل و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به ضرورت تامین بهداشت و درمان به عنوان نیازهای اساسی مردم تاکید شده است.

عضو هیات مدیره نظام پزشکی شیراز سلامتی را برخورداری از رفاه کامل جسمی‌؛ روحی‌؛  اجتماعی و معنوی‌؛ و نه صرفا نداشتن بیماری و معلولیت عنوان کرد و گفت: خطرات تهدیدکننده سلامت مانند بیماری‌های مسری و غیر مسری‌؛ آسیب‌ها؛ محصولات مصرفی‌؛ خشونت‌؛ بلایای طبیعی‌؛ آلودگی هوای شهرها‌؛ تصادفات جاده‌ای و غیره همه از جمله مواردی هستند که سلامت افراد را به خطر می اندازند‌.

 وی با بیان اینکه اکثریت وظیفه تامین سلامت را بر عهده وزارت بهداشت و درمان می‌دانند، افزود : با توجه به اینکه عوامل متعددی مانند متغیرهای اجتماعی‌، روانی‌، معنوی، بیولوژیک و غیره بر سلامت موثر هستند همراهی تمامی دستگاه‌ها با وزارت بهداشت جهت تامین سلامت و ارتقاء بهداشت کشور ضروری است.

تدین  تصریح کرد: تصمیم گیری‌های بدون مشورت و صرفا الگوسازی، بدون فراهم آوردن زیر ساخت های لازم، سبب گردیده حتی موفق‌ترین برنامه‌ها هم ، در مرحله عمل نتواند دستاوردهای موردنظر را داشته باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: