کد خبر: ۷۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 21
شفا آنلاین>سلامت>طرح ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم سالهاست که به یکی از دغدغه های وزارت بهداشت تبدیل شده و پیش از این مشوق هایی برای ماندگاری پزشکان به کار گرفته شد
به گزارش شفا آنلاین،اما این مساله همزمان با اجرای طرح تحول سلامت مجددا در دستور کار حوزه سلامت قرار گرفت به طوری که به گفته سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حال حاضر 4 هزار پزشک متخصص در مناطق محروم به خدمت گرفته شده است. محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  با اشاره به موضوع ماندگاری پزشکان در بیمارستان های مناطق محروم در طرح تحول سلامت گفت: این موضوع در راستای پایداری نیروی انسانی متخصص و ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت در طرح تحول سلامت اجرا می شود.


این نماینده مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت باید برای ماندگاری پزشکان طرح های تشویقی در نظر بگیرد، اظهار داشت: علاوه بر مشوق ها و حمایت های ارائه شده، وزارت بهداشت باید در تربیت نیروی پزشک متناسب با بوم و مناطق جغرافیایی مناطق محروم تلاش کند.


وی با تأکید بر اینکه حضور پزشکان در مناطق محروم و افزایش دسترسی مردم به پزشکان متخصص در این مناطق نیاز به برنامه ریزی صحیح دارد، خاطرنشان کرد: حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم موجب می شود تا مردم نیز هزینه های کمتری را بپردازند.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: از ابتدای طرح تحول سلامت تا کنون 4 هزار پزشک متخصص تمام وقت در مناطق محروم به خدمت گرفته شده اند. البته طبق طرح تحول سلامت، این پزشکان خدمات خود را با تعرفه دولتی به مردم ارائه می کنند.


قربانی درخصوص موفقیت ادامه طرح تحول سلامت نیز گفت: نیاز کشور به متخصصان بیش از بودجه ای است که در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد از طرفی باید چند سال از برنامه تحول سلامت بگذرد تا شرایط به ثبات برسد اما در عین حال نظارت بر اجرای طرح در حال انجام است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: