کد خبر: ۷۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 21
چهره ماندگار پزشکی کشور:
شفاآنلاین :جامعه پزشکی >چهره ماندگار پزشکی و استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه قداست پزشکان در بی توجهی آنان به تجارت است گفت: هدف دانشمندان، پزشکان و دانشجویان کشور باید تبدیل شدن ایران به مرجعیت علمی جهان باشد.

به گزارش شفاآنلاین ،پرفسور مسلم بهادری پنجشنبه شب در مراسم روز پزشک استان زنجان افزود: طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در عرصه علم پزشکی پیشرفت بسیاری کرده است اما نباید به همین میزان قانع بود و کفایت کرد.


وی یادآورشد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هدفگذاری کرده اند باید به مرجعیت علمی جهان دست یافت و هم اکنون نیز ایران از تمامی کشورهای منطقه در عرصه علمی پیش افتاه است.
بهادری اظهار کرد: ما فرزندان کسانی هستیم که علم پزشکی را در جهان گسترش دادند و بنابراین وظیفه یکایک دانشجویان این است که عرصه آموزش و پژوهش را به سمت تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان سوق دهند.


این استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این پیشرفت و رشد باید در تمامی رشته ها و حوزه ها رخ دهد و همزمان با رشد علمی، بخش اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز جهش داشته باشند.
وی تاکید کرد: ما به اندازه کافی می توانیم امکانات ایجاد کنیم و جای پیشرفت بسیاری داریم و تکلیف ما جامعه پزشکی، ایثار و خدمت است.


بهادری تصریح کرد: قداست پزشکان در بی توجهی آنان به تجارت است و حدالمقدور باید با پرداختن به امور مالی و مادی مبارزه کنند و متوجه باشند که مال خوب است اما خدمت و نیکوکاری به مردم بالاتر از آن محسوب می شود.


چهره ماندگار پزشکی با بیان اینکه زمانی در هیچ یک از شهرهای کشور پزشک متخصصی حضور نداشت، گفت: در سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، پزشکانی از مالزی، هند و مراکش برای درمان بیماران به ایران می آمدند اما به علت آنکه فارسی نمی دانستند نمی توانستند ارتباط مناسبی با مردم برقرار کنند و لذا پزشکان خوبی محسوب نمی شدند.
وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی شبکه بهداشت در سراسر کشور و حتی روستاها راه اندازی و هفت دانشگاه علوم پزشکی تاسیس شد.


بهادری ادامه داد: مسوولان در سال 64 مشاهده کردند که مردم حتی برای ساده ترین بیماری ها به خارج از کشور سفر می کنند و بیش از 200 میلیون دلار برای این موضوع هزینه می شود.
این فوق تخصص قلب و عروق گفت: به همت دانشمندان پس از ادغام دانشگاه علوم پزشکی با وزارت بهداری وقت، اقدامات بسیاری برای یافتن راهکار درمان بیماری های مختلف پیدا شد و امروز انواع اعمال جراحی پیچیده و پیشرفته از پیوند مغز استخوان و ریه گرفته تا جراحی های بسیار پیچیده تر در کشور به راحتی انجام می شود.


وی افزود: ایران طی 40 سال گذشته بسیار شکوفا شده اما نباید به همین میزان اکتفا کرد و باید متوجه بود که هنوز راه بسیاری تا تبدیل شدن کشور به مرجعیت علمی جهان باقی مانده است.
در پایان این مراسم از پزشکان نمونه این استان به مناسب روز پزشک مصادف با 30 شهریور تجلیل شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: