کد خبر: ۷۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 20
شفا آنلاین>سلامت>گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند، که بیماری‌های عفونی روده‌ای سلامتی میلیون‌ها کودک را در سراسر دنیا تهدید می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،احمد سروانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پیشرفت‌های گوناگونی تاکنون در خصوص کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی مختلف صورت گرفته که این پیشرفت‌ها در بسیاری از مواد نتوانسته کارساز باشد.

وی افزود: البته بحث کارساز نبودن پیشرفت‌ها به این معنی نیست، که هیچ کاهشی در میزان بروز و شیوع بیماری‌های عفونی صورت نگرفته است، بلکه موضوع اصلی این است، که با وجود برخی از کاهش‌ها اما همچنان بیماری‌های عفونی در بسیاری از مناطق به شدت شایع بوده، و مرگ و میر بالایی را موجب می‌شوند.

سراوانی با اشاره به بالا بودن میزان شیوع عفونت‌های روده‌ای در برخی از مناطق و کشورهای جهان، تصریح کرد: این بیماری‌ها به ویژه در کودکان، سالمندان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف مشکلات بیشتری را به وجود آورده، و مرگ‌و‌میرهای بالایی را موجب شده است.

وی تاکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند، که بیماری‌های عفونی روده‌ای سلامتی میلیون‌ها کودک را در سراسر دنیا تهدید می‌کند، و بسیاری از کودکان قبل از رسیدن به 5 سالگی، بر اثر این بیماری‌ها می‌میرند.

سراوانی یادآور شد: استفاده از آب و غدای آلوده، مصرف مواد غذایی مانده، حرارت ندادن کافی غذاها و مصرف آب‌های غیربهداشتی از دلایل اصلی شیوع عفونت‌های روده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه شیوع عفونت‌های روده‌ای در روزهای گرم سال به شدت افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: علاوه بر عفونت‌های روده‌ای سایر بیماری‌های عفونی نیز در فصول بهار و به ویژه تابستان افزایش می‌یابند، و متاسفانه در بسیاری از مناطق دنیا به موازات افزایش این بیماری، آمار مرگ‌و‌میر نیز به شدت افزایش می‌یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: