کد خبر: ۷۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 19
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>شانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی بیولوژی تولیدمثل، یازدهمین کنگره بین المللی فناوری سلول های بنیادی و جشنواره بین المللی رویان با حضور 27 صاحب نظر جهانی از 11 تا 13شهریورماه در سالن همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین : دبیر اجرایی کنگره ها و جشنواره رویان گفت: ارائه آخرین دستاوردهای علمی، بهره گیری از تجربیات صاحب نظران و تبادل نظرات از مهمترین اهداف این رویدادهای علمی است.
دکترعبدالحسین شاهوردی به ارسال حدود450مقاله به دو کنگره بین المللی پزشکی بیولوژی تولیدمثل، سلول های بنیادی اشاره کرد و افزود: از مجموعه این مقالات 200 مقاله مربوط به کنگره سلول های بنیادی و بقیه نیز به کنگره پزشکی بیولوژی تولیدمثل است .
وی با اشاره به اینکه حدود نیمی از مقالات دریافتی این دو کنگره مربوط به اندیشمدان خارجی است، اظهار کرد: مقالات صاحب نظرانی از کشورهایی مانند آمریکا، چین، انگلیس، استرالیا، ژاپن، کانادا، بلژیک، فرانسه، آلمان، تونس، کره، پاکستان، اندونزی و ترکیه آثار علمی خود را به در این دو کنگره ارسال کردند.
شاهوردی بااشاره به اینکه در شانزدهمین کنگره بین المللی پزشکی بیولوژی تولیدمثل، آخرین دستاوردهای مرتبط با بحث ناباروری در زمینه های مختلف ارایه خواهد شد، گفت: بیشترین سخرانی و مقالاتی که در یازدهمین کنگره بین المللی سلول های بنیادی ارایه می شود در زمینه هایی مانند سلول های شبکیه، پانکراس، سرطان و مهندسی بافت است .
وی به ارسال تعدادقابل توجهی پروژه تحقیقاتی ازخارج کشور به دبیرخانه جشنواره بین االمللی رویان اشاره کرد و افزود: در کنار این دو رویداد علمی بزرگ، جشنواره بین المللی رویان در روز اول برگزار و از برندگان آن تقدیر و تجلیل خواهد شد.
شاهوردی، برگزاری کارگاه های آموزشی، دهمین سمپوزیوم پرستاری مامایی و پیش کنگره حفظ باوری در بیماران مبتلا به سرطان را از مهمترین برنامه های جانبی این رویداد علمی بیان کرد و گفت: کشت جنین جوجه،جداسازی سلول های بینادی مزانشیمی و آنالیز اسپرم از جمله کارگاه های آموزشی است که در این مدت در محل پژوهشگاه رویان برگزار می شود.

** اعطای جایزه دکتر کاظمی به یک دانشمند برتر خارجی
وی ادامه داد: جایزه دکتر کاظمی نیز به یک دانشمند برتر خارجی که در زمینه مهندسی بافت با کمک سلول های بنیادی تحقیق کرده است، اعطا خواهد شد.
شاهوردی افزود: این محقق خارجی، فردی موثر در زمینه مهندسی بافت با کمک سلول های بنیادی بوده و علاوه بر تحقیقات علمی، پروژه هایی از ابتدا تا تبدیل به محصول، هدایت کرده است.
وی با اشاره به اینکه این دانشمند برتر موفق شده تعدادی شرکت های دانش بنیان راه اندازی و زمینه اشتغال زایی تعدادی را فراهم کند، اظهار امیدواری کرد که محققان داخلی از این فرد الگو گیرند تا در کارهای علمی و پژوهشی موفق تر باشند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: