کد خبر: ۷۳۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 19
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>درمان>معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از کاربردهای لیزر را ترمیم بافت های آسیب دیده از جمله زخم دانست و گفت: با بهره گیری از لیزر می توان به بیماران دارای زخم های مزمن و صعب العلاج کمک کرد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر سیدمهدی طبایی  به ایجاد مرکز ترمیم زخم و بافت در این مجموعه اشاره کردوافزود: پژوهشگران این مجموعه با انجام کارهای علمی به دنبال تشخیص صحیح زخم و در نهایت ترمیم آن هستند.
وی با اشاره به اینکه پروژه های مختلف در حوزه لیزر در این مرکز انجام شده است، اظهار کرد: پژوهشگران با استفاده از روش ابداعی توانستند از لیزرهای پرتوان برای ترمیم زخم های مزمن دهانی بهره گیرند.
طبایی، شعار این مرکز را 'حفظ اندام، حفظ زندگی' اعلام کردوگفت: حوزه زخم نیاز به تحقیق، پژوهش و استفاده از تکنولوژی های نوین دارد تا خدمات مطلوب تری به این بیماران ارایه شود.

** زخم، بخش مغفول مانده حوزه بهداشت و درمان
وی برلزوم توجه جدی تر به بیماری زخم تاکید کردوگفت:زخم بخش مغفول مانده حوزه بهداشت و درمان است که متولی خاص ندارد. این عارضه اصولا بیماری چند تخصصی است و با بهره گیری از پزشکان متخصص باید خدمات مطلوب را ارایه کرد.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این بیماران عمدتا در مراکز درمانی ما سرگردان هستند و بدون پروتکل درمانی مشخص، این افراد از سرگردانی خارج نمی شوند.
وی به اثراث مختلف این عارضه اشاره کرد و افزود: زخم مزمن و صعب العلاج بار اقتصادی، مالی و معنوی بزرگی در جامعه ایجاد کرده است.
طبایی تاکید کرد: بسیاری از زخم ها قابل پیشگیری هستند و با آموزش های ابتدایی می توان بخش عمده ای از آنها را درمان کرد اما توجه چندانی به این موضوعات نمی شود.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: