کد خبر: ۷۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 19
شفاآنلاین:سلامت>درمان>مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم واردات داروهای مشابه تولید داخل را کاهش دهیم تا مبلغ واردات را به حداقل برسانیم.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر مهدی پیرصالحی با بیان اینکه تقریبا ۹۷ درصد داروی کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می شود اظهار داشت: ۳ درصد داروها نیز وارداتی هستند که بازار کشور را تامین می کنند.

وی گفت: در سال ۹۲ ، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار واردات دارو به کشور داشتیم که از این مقدار تقریبا نیمی از آن داروهایی بود که مشابه تولید داخل داشتند.

پیرصالحی افزود: در آن مقداری که مشابه تولید داخل ندارند قطعا بحث ادامه واردات را خواهیم داشت بخاطر اینکه نیاز بیماران است و نمی توان بیماران را از داروهای موردنیازشان محروم کرد  اما در مقداری که مشابه تولید داخل و کفایت بازار را می کند از سال گذشته محدودیت واردات را اعمال کردیم یعنی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار واردات ما به حدود یک میلیارد دلار کاهش یافت.

مدیرکل نظارت و اریابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: اگر به آمار یک دوره ده ساله نگاه کنیم همیشه واردات دارو روند صعودی داشته است که خوشبختانه در سال ۹۳ کاهش واردات داشتیم و در سال جاری نیز همان سیاسیت ها ادامه خواهد یافت.

پیر صالحی در پایان گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم واردات داروهای مشابه تولید داخل را کاهش دهیم تا مبلغ واردات را به حداقل برسانیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: