کد خبر: ۷۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 18
شفا آنلاین>سلامت>این مکانها در بدن بسیار حساس هستند که لازم است دست‌های آلوده با آن تماس نداشته باشند.
به گزارش شفا آنلاین، تحقیقات نشان می‌دهد که دستها نقش مهمی را در انتقال میکروبها بازی می‌کنند، حتی پس از شستشوی دستها نیز به سرعت از طریق محیط اطراف آلوده می‌کردند، این اتفاق زمانی که ناخن‌ها بلند هستند نیز شدت می‌یابد.

تحقیقات دانشمندان حاکی از آن است افرادی که از انگشتر استفاده کرده و ناخن‌هایی به اندازه 2 میلی‌متر و یا بیشتر دارند میکروبهای بیشتری را با خود حمل می‌کنند.

حال در اینجا به برخی قسمت‌های بدن اشاره می‌شود که نبایستی با انگشتان و دستان خود لمسشان کنید.

1) کانال گوش
شما نباید چوب یا هر وسیله‌ی دیگری را در گوش خود فرو کنید، چرا که کانال گوش پوستی نازک داشته و ممکن است با این کار خطوط کانال گوش پاره شود.

اگر شما احساس خارش مداوم در گوش خود دارید بهتر است که به یک پزشک مراجعه کرده و آن را درمان کنید تا اینکه از گوش پاک‌کن استفاده کنید.گفتنی است که این وسیله باعث تجمع موم در گوش شده و عفونت‌های خطرناکی را برای آن به بار می‌آورد.

2) صورت
شما می‌توانید شست‌و‌شوی صورت خود را با دستانتان انجام دهید اما بهتر است که پنجه‌ها را از صورت دور نگه دارید. چرا که وقتی دستان آلوده خود را به پیشانی می‌زنید احتمال بروز بیماری‌ها چندین برابر می‌گردد.

همچنین باید گفت که دستها حاوی روغن می‌باشد که با دست‌زدن به صورت باعث بسته‌شدن منافذ می‌شود.

3) چشم‌ها
اگر چه شما بارها در طول روز به وسیله انواع پاک‌کننده‌ها دستان خود را می‌شویید اما بهتر است که تا حد امکان پنجه‌های خود را از چشمانتان دور نگه دارید، چرا که سرعت انتقال میکروبها به چشم بسیار بالا می‌باشد.

اگر تجربه خارش، خشکی یا ناراحتی‌های پوستی تماسی دارید لازم است که به پزشک مراجعه کنید.

4) دهان
تحقیقات اخیر در انگشتان نشان می‌دهد که افراد در هر ساعت به طور متوسط 23 بار دستان خود را به دهان و اطراف آن می‌زنند و در زمانی که سرشان شلوغ است چیزی حدود 6 بار این کار انجام می‌دهند.

براساس مجله میکروب‌شناسی، یک‌سوم تا یک‌چهارم از میکروبها از طریق تماس انگشتان به دهان انتقال می‌یابند.

5) پوست زیر ناخن‌ها
این مکان بیشترین میزان باکتری‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، لذا لازم است که به طور منظم ناخن‌ها کوتاه گردند تا احتمال حمل باکتری‌ها به حداقل برسد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: