کد خبر: ۷۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 18
شفا آنلاین>سلامت>معاون آموزشی وزارت بهداشت با وزیر بهداشت سوریه و چند تن از معاونین وی دیدار کرد‌.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در روز دوشنبه 26 مردادماه در دیداری با دکتر نزار الیازجی وزیر بهداشت سوریه درخصوص زمینه های همکاری دو کشور به بحث و گفتگو پرداختند.

در این نشست که با حضور قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، جمعی از مدیران وزارت بهداشت و چند تن از معاونین وزیر بهداشت سوریه برگزار گردید، دکتر نزار الیازجی وزیر بهداشت سوریه ضمن تشکر از وزارت بهداشت ایران، دلیل سفر هیأت سوری را برقراری ارتباطی مشترک و آشنایی با مراجع تامین کننده نیروی انسانی و سایر منابع نظام سلامت در ایران بیان نمود.

وی افزود: طی چندسال اخیر به دلیل وضعیت سیاسی خاص کشور سوریه نظام سلامت این کشور با چالش هایی مواجه بوده و در برهه زمانی حاضر این کشور نیاز به بازآموزی پزشکان و ارتقاء نظام سلامت دارد که با همکاری مشترک با وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران میسر خواهد شد.

دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان سابقه همکاری وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران و سوریه اظهار داشت: در حال حاضر 400 دانشجو از کشور سوریه در جمهوری اسلامی ایران مشغول به تحصیل هستند و چالش های موجود نیز می تواند با همکاری مشترک برطرف گردد.

وی، با اشاره به برخی زمینه های همکاری مشترک بین دو کشور گفت: معاونت آموزشی وزارت بهداشت آمادگی دارد تا حسب نیاز کشور سوریه اقدام به برگزاری دوره های کوتاه مدت برای پزشکان و کارکنان نظام سلامت این کشور نماید. همچنین آمادگی لازم برای برگزاری دوره های تخصصی و فوق تخصص مشترک نیز در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که طی تشکیل کارگروه مشترکی با حضور سفیر سوریه در ایران می توان در این خصوص برنامه ریزی لازم را انجام داد.

وی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای هرگونه همکاری در زمینه اعتلای آموزش علوم پزشکی در سوریه اعلام نمود و گفت زمینه های همکاری با مراکز تحقیقاتی و درمانی نیز در ایران وجود دارد که حسب نیاز و با هماهنگی های لازم این امر صورت خواهد پذیرفت.

وزیر بهداشت سوریه ضمن ابراز خرسندی از این نشست، جمهوری اسلامی ایران را یکی از پیشگامان منطقه در علوم پزشکی دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری با این کشور زمینه های ترغیب دانشجویان به تحصیل در رشته های علوم پزشکی و ارتقاء نظام سلامت سوریه را فراهم آوریم.

در ادامه معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر حدود 80 رشته PhD در کشور راه اندازی شده و زمینه آموزش در کلیه تخصص ها نیز وجود دارد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود، می توان برنامه ریزی روشنی در جهت همکاری استراتژیک دو کشور در حوزه سلامت انجام و زمینه های توسعه علمی دو کشور را فراهم نمود.

دکتر لاریجانی ضمن ابراز آمادگی معاونت آموزشی برای تعامل با دانشگاههای سوریه ابراز امیدواری کرد و گفت: این همکاری می­تواند زمینه های ارتقاء نظام سلامت کشور سوریه را فراهم آورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: