کد خبر: ۷۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 18
متخصص کلینیکال انکولوژی در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- متخصص کلینیکال انکولوژی گفت:تا چندی قبل پزشکان تصور می كردند که سرطان پستان در مردان سنگین تر از سرطان پستان در زنان است اما در حال حاضر به این نتیجه رسیده اند که این شرایط در هر دو جنس يكسان و همانند هم است.

دکتر محمد درچین در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد:بااینکه مردان مانند زنان پستان ندارند اما آنها نیزمقدار کمی از بافت پستان را دارا هستند.

وی ادامه داد: "پستان" در یک مرد بالغ شبیه به سینه یک دختر قبل ازسن بلوغ می باشد. در دختران، این بافت رشد و توسعه مي یابد حال آن که در مردان، اين رشد اتفاق نمي افتد. ولي اين امر سبب شده تا هنوزهم بافت پستان در مردان بتواند مستعد ابتلا به سرطان باشد.

Bildergebnis für ‫سرطان پستان درمردان‬‎

احتمال ابتلا به سرطان پستان در مردان چقدر است؟

وی خاطرنشان کرد: به ندرت ممکن است یک مرد زير سن35 سال به سرطان سینه مبتلا شود.ضن اینکه شانس یک مردبرای ابتلا به سرطان پستان با افزايش سن ‎ْنیز بالا مي رود. در حقیقت بیشتر سرطان های سینه در مردان بین سنین 60 و 70 سالگي رخ مي دهد.

به گفته درچین عوامل خطر در سرطان پستان مردان عبارتند از:

ü سرطان پستان در بستگان نزدیک زن

ü در معرض تابش اشعه قرار گرفتن از ناحيه قفسه سینه

ü بزرگ شدن سینه (ژنيكوماستي) ناشي از مصرف داروها و یا هورمون درماني، و یا حتی برخی از عفونت ها و سموم

ü مصرف استروژن

ü یک بیماری نادر ژنتیکی به نام سندرم کلاین فلتر

ü بیماری شدید کبدی (سیروز)

ü بیماری های بیضه مانند mumpsorchitis، آسیب بیضه، بیضه نزول نکرده

سرطان پستان در مردان تا چه اندازه جدی است ؟

وی در ادامه اظهار کرد: پزشکان فکر می كردند که سرطان پستان در مردان سنگین تر از سرطان پستان در زنان باشد، اما در حال حاضر به نظر می رسد که این وضعیت در هر دو جنس يكسان و همانند هم است.

پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی دزفول اذعان کرد: تشخیص دیرتر سرطان پستان در مردان به نسبت سرطان پستان در زنان به علت احتمال بروز کمتر آن است.همچنین بافت پستان در لمس کمی سخت تر احساس مي شود یعنی متأسفانه تومورها می توانند با سرعت بیشتری به بافت های اطراف نیز گسترش یابند.

علائم سرطان پستان در مردان

به گفته وی علائم و نشانه های سرطان پستان در مردان شبیه به علايم آن در زنان است. بیشتر سرطان های سینه مرد ها هنگامی که مردی یک توده در قفسه سینه خود می یابد تشخیص داده مي شود و بر خلاف زنان، مردان تمایل دارند تا رفتن به دکتر را تا زمانی که علایم شدید تر، مانند خونریزی از نوک پستان بروز كند را به تاخیر بياندازند. لذا اين تاخير در مراجعه سبب می شود تا سرطان گسترش یابد.

تشخیص سرطان پستان در مردان

وی درباره تشخیص سرطان پستان در مردان بیان کرد: از همان تکنیک هايي که برای تشخیص سرطان پستان در زنان به کار می رود در مردان نيز استفاده می شود. مانند معاينات فیزیکی، ماموگرافی و نمونه برداري يا بيوبسي (بررسی نمونه های کوچکی از بافت را زیر میکروسکوپ).

حال آن که درمان همانند درمان سرطان پستان در زنان است كه به طور كلي شامل جراحی، رادیوتراپی، شیمی درمانی، درمان بیولوژیک و هورمون درمانی می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: