کد خبر: ۷۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 16
رئیس انجمن نوروژنتیک ایران هشدارداد:
شفاآنلاین :رئیس انجمن نوروژنتیک ایران گفت :هرگونه خدشه در روابط سالم پزشک و بیمار خلاف قداست پزشکی و به ضرر جامعه است.

پروفسور محمد حسن کریمی نژاد با ارسال یادداشت اختصاصی برای شفاآنلاین نوشت: ضمن تایید مقاله منتشرشده دکتر علی نوبخت در شفا آنلاین- مورخ چهارشنبه 21 امرداد 1394 گفت :من هم اعتقاد دارم وضع پزشکی همانند بسیاری دیگراز مسائل مهم زندگی ما دچار نابسامانی شده و موجب عدم رضایت خدمتگذار و گیرنده خدمات پزشکی شده و تا حدی به اعتماد بیمار بر پزشک معالج صدمه زده است.


: بایستی با تدبیر و تعا مل و دور از عصبانیت ودر نهایت انصاف و عدالت ریشه این نابسامانی را بررسی و سعی کنیم این نابسامانی را ناشی از خطای افراد معدود و گروه خاص ندانیم و قبول کنیم در اینگونه امور اجتماعی مهم تر از هر عامل دیگر اثر جو زمانه و اشتباهات دسته جمعی است.

اگر اشتباه و خطائی در رانندگی پیش می آید ناشی از وضع نابسامانی اجتماعی است. همچنانکه در روزنامه اطلاعات سه شنبه 6 دیماه 1345 نوشتم رانندگی هر ملت نماینده وضع اجتماعی اوست پس باید تدبیری بیندیشیدیم و راه حل مناسب را پیدا کنیم و در اختیار دولت تدبیر و امید که من اولین گوینده تبریک به حماسه ملت ایران بلافاصله بعد از اعلان نتیجه انتخاب رئیس جمهور در اطلاعات پنجشنبه 30 آذرماه 1392 بودم و هنوز هم امیدوارم که با درایت و مدیریت بتوانند بسیاری از این ناهنجاری ها را مانند مسئله هسته ای حل نموده و سامان دهد.

حل این مشکل بزرگ که نتیجه سوء مدیریت بویژه دولت سابق میباشد آسان و راحت نمیباشد و احتیاج به زمان، تدبیر و مدیریت دارد.

حل این مشکل نیازمند تلاش، همفکری، صداقت و سلامت همگانی پزشکان دارد. اشکالات بایستی در مجامع پزشکی بویژه انجمن های علمی پزشکان در مدت زمان کوتاه و معین مطرح و مورد بحث قرار گیرد و نتیجه به مجمع عمومی پزشکان ارائه و پس از تعیین وظایف و رفتار پزشکان و همکاران و هماهنگی سازمانهای مسئول تصویب و در اختیار دولت قرار گیرد و سعی شود در طول زمان بررسی اشکالات و رفع آنها محفوظ مانده. زمانیکه مورد اتفاق نظر انجام شد در اختیار رسانه های خبری جهت راهنمایی صاحب نظران و رفع ابهام قرار گیرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: