کد خبر: ۷۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۲ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - 2015August 24
متخصص قلب و عروق در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین هشدار داد:
شفا آنلاین- متخصص قلب و عروق هشدار داد: روغن های غیر اشباع، شرایط آترواسکلروز را تشکیل می دهند و موجب گرفتگی درعروق مغز، قلب و... می شود که عواقب ناگواری را برای بیمار به دنبال دارد.

دکتر عبدالحمید عقدایی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین با اشاره به این که روغن های زیتون و کنجد نسبت به روغن های جامد ارجحیت دارند و بهترند، افزود: یکسری از ویتامین ها مانند A- K-B-E محلول در چربی هستند و گاهی نیاز به چربی در رژیم غذایی فرد لازم است تا این ویتامین ها جذب شود . برخی بیماران دارای محدودیت مصرف شدید چربی نیز اغلب با کمبود ویتامینD همراه هستند که خود این امر موجب بروز پوکی استخوان می شود.

وی ادامه داد: میزان حداقل هر کدام از چربی ها لازم و خود کلسترول هسته اصلی اکثر هورمون های بدن است .و اگرفردی محدودیت شدید مصرف کلسترول داشته باشد هورمون هایش دچار اختلال خواهند شد. یعنی این نیست که یک ماده غذایی را به طور کامل حذف یا زیاده روی کنیم .زیراهر چیز به اندازه اعتدال برای بدن لازم است.

از مصرف غذاهای فست فود تا مشکلات عروقی و سرطان معده

عضو انجمن آترواسکلروز ایران هشدار داد: روغن های جامد یا مایع زمانی که بیش از حد و یا چندین بار داغ می شوند و این امر در پخت غذاهای فست فودی به وفور به چشم می خورد علاوه بر ایجاد عوارض مضر روی سیستم قلب و عروق خطرات سرطان زایی را به همراه دارند و به مواد سرطان زا تبدیل می شوند. این در حالی است که نقش آنها( روغن های سوخته و چندین بار با درجه بالا داغ شده) در ابتلا به سرطان معده نیز به اثبات رسیده است.

وی به شفا آنلاین گفت: مصرف همه چیز در حد اعتدال موجب حفظ فیزولوژی بدن به صورت بهتر می شود تا این که بخواهیم همه چیز را از رژیم غذایی حذف،کم و یا زیاد مصرف کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: