کد خبر: ۷۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 22
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: متأسفانه درحال حاضر آموزش مسائل جنسی حتی به سبک سنتی قدیم هم در جامعه انجام نمی شود که جای این امر خالی است و به عنوان یک چالش جدی درجامعه به شمار می رود.

دکتر احمد آریایی نژاد در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: آموزش مسائل جنسی کار بدیهی و کارشناسی شده ای است.در گذشته این مسائل به شکل سنتی انجام می شد حال آن که متأسفانه الان در مرحله ای هستیم که نه روش های سنتی قدیم انجام می شود و نه خیلی فضاهای مشاوره ای و آموزشی این چنینی در جامعه فراهم شده است. بنابراین امکان دارد که جوانان ما ازراههای نا صحیح به اطلاعاتی دست پیدا کنند که برای آنها مشکلات و بیماری های روحی، روانی و جسمی گوناگونی را رقم بزند.



نماینده ملایردرمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظرم پرداختن به آموزش های مسائل جنسی در جامعه بسیارحائزاهیمت بوده ودراین زمینه دچار چالش های اساسی هستیم که به طور حتم باید سیاست گذران و مجریان در این مورد توجیه شوند و جامعه را هم توجیه کنند.

نماینده مجلس ادامه داد:به طورقطع آموزش ها در زمینه نیازهای فیزیولوژیک و خدا دادی انسان باید از طریق صحیح، قانونی و شرعی مورد ارزیابی قرار گیرد تا اثرات سوء نداشته باشد.

وی افزود: در صورتی که کارشناسان دلسوز و متعهد ما با دلایل علمی، سیاست گذاران را قانع کنند به طور قطع سیاست گذران دلسوز هستند و کمک می کنند تا این امور در مجاری صحیح خود قرار گیرند.

به گفته وی رسانه ها در مورد آموزش مسائل جنسی باید تا جایی که در جامعه نیاز را مشاهده می کنند به این قبیل مسائل بپردازند. در واقع پرداختن به افزایش اطلاعات و آگاهی مردم در خصوص مسائل گوناگون به ویژه مسائل جنسی از دیگر تعهدات رسانه ها در کنار خبررسانی می باشد.

آریایی نژاد اذعان کرد: در حقیقت فکر نمی کنم که مجلس در رابطه با ایجاد برنامه ای در این باره خلل قانونی داشته باشد.اما نکته مهم اینستکه کارشناسان وزارتی و رسانه ها باید فضا را در این زمینه آماده سازند.تا بعد از آسیب شناسی و پیدا کردن راه های حل آن،مطابق با راهکارها باید دید که نتیجه دلخواه و مطلوب از آن عملکرد ایجاد می شود یا نه. تا سپس مجلس برای آن برنامه و تمهیداتی بیاندیشد.

وی تصریح کرد: تاکنون مجلس در رابطه با این موضوع برنامه ای نداشته و طی دو تا سه سال اخیر در رابطه با این مورد خاص خیلی صحبت نشده است. اما چون مشکلات ناشی از عدم آموزش مسائل جنسی در جامعه حاکم است پیگیری و رسیدگی به آن نیاز جامعه و حائز اهمیت است که به طورقطع مجلس نیزباید به این موضوع ورود نماید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: