کد خبر: ۷۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 19
عضو هیئت رئیسه مرکز تحقیقات ایدز کشور در گفتگو با شفا آنلاین تاکیدکرد:
شفا آنلاین- عضو هیئت رئیسه مرکز تحقیقات ایدز کشور آموزش مسائل جنسی را از نیازهای صد در صد ضروری جامعه و جوانان دانست و هشدار داد: روابط جنسی محافظت نشده و بدون کاندوم موجب افزایش بیماری های ایدز، تبخال تناسلی، سوزاک و سایر بیماری های متعدد خواهد شد.

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهارکرد: در صورتی که آموزش مسائل جنسی توسط افراد ذی صلاح و به طور علمی به جوانان ارایه نشود منجر به کسب اطلاعات جوانان از منابع مختلف می شود و امکان عدم وجود صلاحیت های لازم در آنها نیز وجود دارد که عواقب و تبعات جدی در پی دارد.

اهمیت آموزش مسائل جنسی قبل از آغاز روابط جنسی

وی ادامه داد: به طور کلی آموزش مسائل جنسی برای افراد قبل از ازدواج و شروع فعالیت جنسی اهمیت دارد زیرا بالأخره چه قابل قبول باشد یا نباشد برخی از افراد امکان دارد که رابطه جنسی را قبل از ازدواج داشته باشند و حال در صورتی که رابطه جنسی فرد بدون کاندوم و محافظت نشده باشد به بیماری هایی نظیر ایدز و سایر بیماری های مقاربتی مانند سوزاک، تبخال تناسلی و... منجر می شود که عوارض خیلی زیادی برای افراد نیز به همراه خواهد داشت.

به گفته وی در صورتی که آموزش مبنی بر چگونگی برقراری روابط جنسی سالم و بی خطر باشد از نظر روانی و جسمی خیلی مفیدتر و با اثرگذاری بالاتر خواهد بود.

اطلاع نداشتن از رابطه جنسی اصولی و بروز اختلافات جدی میان زن و شوهر

متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات افراد متأهل دارای مشکلات و اختلافات زیادی می شوند زیرا نمی دانند که یک رابطه جنسی خوب،سالم و سلامت چگونه است. در حالی که به طور طبیعی همه این مسائل نیازمند آموزش های صحیح؛ اصولی و درست است.

بهترین زمان آغاز آموزش های جنسی

وی با تأکید براین که آموزش مسائل جنسی باید از دوران راهنمایی آغاز شود، افزود: این تفکر که با آموزش ندادن مسائل جنسی ،جوانان از آن بی اطلاع می مانند صورت مسئله را پاک کردن است و جوانان از طریق اینترنت و فیلم های مستهجن درباره موضوع آشنایی پیدا می کنند. نه این که آموزش ببینند و در نهایت ضررهای ناشی از آن گریبان گیر جامعه و خود فرد خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: