کد خبر: ۷۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 12
شفاآنلاین:سلامت>بهداشت>محققان با بررسی سلامت زنان ۷۰-۴۰ ساله دریافتند میزان ورزشی که دختران در سنین نوجوانی انجام می دهند ارتباط مستقیمی با کاهش احتمال بروز سرطان و کاهش احتمال مرگ و میر به هر علتی در بزرگسالی دارد.
به گزارش شفا آنلاین : مطابق آخرین تحقیقات، زنانی که در دوران نوجوانی خود ورزش و تمرینات متعددی در این حوزه انجام داده اند کمتر از سایرین در معرض خطر مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان و سایر بیماری ها در دوران میانسالی و پیری خود قرار دارند.

در این تحقیق محققان با نظرسنجی از ۷۵۰۰۰ نفر از زنان چینی در مورد چگونگی و میزان ورزش کردن شان در دورانی که بین ۱۳ تا ۱۹ سال سن داشتند احتمال ابتلا و خطر مرگ و میر در اثر سرطان را بررسی نمودند. همچنین محققان عادات کلی زندگی همانند ادامه دادن به ورزش در زمان پیری را نیز مورد ارزیابی قرار دادند. در ادامه با پیگیری داده ها و اطلاعات بدست آمده از این خانم ها، زندگی آنها را به مدت ۱۳ سال زیر نظر گرفتند تا به بدین شکل میزان مرگ و میر در میان آنها را در اثر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی و ریوی و سایر علل بوجود آمده بررسی کنند.

در طول این تحقیق ۵۲۸۲ نفر از کل جامعه آماری این آزمایش فوت شدند که ۲۳۷۵ نفر در اثر سرطان و ۱۶۲۰ نفر در اثر بیماری های قلبی جان خود را از دست دادند.

به گفته «سارا جی نچوتا»، استادیار دانشگاه وندربیلت ایالت تنسی آمریکا، شرکت در فعالیت های ورزشی در دوران نوجوانی فارغ از ورزش ها و تمریناتی که در پیری و دوران بلوغ انجام می شود خطر مرگ و میر در اثر سرطان و سایر عوامل تهدیدکننده را در زنان کاهش می دهد.

محققان دریافتند زنانی که در دوران نوجوانی خود حداقل به میزان ۸۰ دقیقه در هفته ورزش می کردند ۱۶ درصد کمتر از کسانی که هیچ گونه فعالیت ورزشی در این دوران نداشتند در خطر ابتلا به سرطان قرار داشته و ۱۵ درصد کمتر از آنها خطر مرگ و میر در اثر سایر علل مرگ و میر را تجربه می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: