کد خبر: ۷۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه: نمک علاوه بر خاصیت ضد عفونی، در انتقال امواج عصبی و تعادل اسید و باز در بدن نقش دارد
به گزارش شفا آنلاین-خدیجه رحمانی متخصص تغذیه، با اشاره به نمک و خاصیتهای آن افزود: نمک بسیار مفید است و متشکل از سدیم و کلر می باشد که جزو الکترولیتهای مهم بدن هستند ضمن اینکه خود سدیم در انتقال امواج عصبی عضلانی در تمام ارگانهای بدن به خصوص قلب اثر مفیدی دارد. 

برای اینکه اعمال سلول به طور طبیعی انجام بگیرد یا مقابل اسید و باز حفظ شود و بدن به سمت قلیایی یا اسیدی پیش نرود نمک لازم‌است همچنین نمک پتاسیم در قالب عادی توصیه نمی‌شود.
وی تصریح کرد: کمبودآن مشکل آفرین است و باعث کرامپ با گرفتگی عضلانی می‌شود که به خصوص در قلب ضرر دارد به همین دلیل حتما باید تعداد کمی مصرف شود  نه اینکه مصرف نشود.

این متخصص تغذیه اظهار داشت به طور متوسط 1-2 گرم به ازای هر 1000 کالری توصیه می‌شود که دربیمارستان مبتلا به پرفشاری خون به میزان یک گرم توصیه می‌شود میوه‌ها و سبزیجاتی که مصرف می‌کنیم، خود دارای نمک می‌باشند، به همین دلیل به بیماران فشار خون توصیه می‌کنیم که نمک به خوراکیها اضافه نکنند. 2-3 درصد افراد هر چه قدر هم که نمک مصرف کنند دچار فشار خون نمی‌شوند و این مورد نمی‌تواند ملاک قرار داده شود.

وی افزود: سم سفید مصرف بیش از حد نمک است نه مقدار معمول آن و سم سفید تنها نمک نیست بلکه شکر، آرد سفید و فرآورده‌های ناشی از آن‌را در بر می‌گیرد .

وی خاطر نشان کرد: نمک اضافی می‌تواند همچنین باعث دفع کلسیم و فرسایش دندانها شود.
برچسب ها: متخصص تغذیه ، نمک ، قلب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: