کد خبر: ۷۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 12
شفا آنلاین>سلامت>تاکنون همه چیز را درباره بدترین فصل آلرژی شنیده اید. شما با دوره گرده افشانی که سپری شده و همه را به عطسه و خس خس سینه انداخته است آشنا هستید. اما می خواهید بدانید با اینکه تابستان رو به پایان است، چرا هنوز هم آلرژی دارید.جان توک، پزشک متخصص آلرژی، گفت: "اگرچه بهار، تابستان و پاییز مجموعه عوامل آلرژی زا (آلرژن های) ...
به گزارش شفا آنلاین،  تاکنون همه چیز را درباره بدترین فصل آلرژی شنیده اید. شما با دوره گرده افشانی که سپری شده و همه را به عطسه و خس خس سینه انداخته است آشنا هستید. اما می خواهید بدانید با اینکه تابستان رو به پایان است، چرا هنوز هم آلرژی دارید.

جان توک، پزشک متخصص آلرژی، گفت: "اگرچه بهار، تابستان و پاییز مجموعه عوامل آلرژی زا (آلرژن های) مختلفی برای آزار دادن مبتلایان به آلرژی و آسم دارند، اما می توانند علائم یکسانی داشته باشند. آنهایی که چندین عامل محرک دارند ممکن است نتوانند علت علائم ایجاد شده در بدن خود را تشخیص دهند. آنها فقط می بینند که چشم هایشان سرخ شده و بینی شان خارش دارد."



گیاه ragweed بزرگترین عامل ایجاد آلرژی در فصا پاییز است که همزمان با روزهای گرو و شب های خنک مرداد ماه گرده افشانی را آغاز کرده و گاهی اوقات تا شهریور ماه و حتی مهر ماه ادامه می یابد. اکثر افرادی که به گیاهان بهاری حساسیت دارند، به ragweed نیز حساسیت دارند. 

حال، برای مدیریت علائم آلرژی و آسم در فصل پاییز چه کار می توان کرد؟ پاسخ کالج الرژی، آسم و ایونولوژی به این سئوال این است که همان کارهایی را باید انجام داد که در فصل بهار انجام می گیرد. 

دکتر توک اظهار داشت: "مهمترین کار این است که حدود دو هفته قبل از اینکه علائم آلرژی معمولاً بروز می کنند، صحبت ها درباره درمان آلرژی پاییزه آغاز شود. شما باید دوره درمان خود را تا دو هفته بعد از وقوع اولین شبنم نیز ادامه دهید. هر دوی علائم رخ داده در بینی و چشم مرتبط با آلرژی ragweed می توانند تا بعد از برطرف شدن کامل گرده ها از هوا نیز ادامه داشته باشند."

گزینه درمانی دیگر برای آن استفاده از قرص های ضدحساسیت است که برای گرده های علف و ragweed موجود است. استفاده از این قرص ها باید حد اقل سه ماه قبل از آغاز فصل آلرژی شروع شود. اگرچه در حال حاضر فقط دو عامل آلرژی زا را می توان با این روش درمان کرد، اما این می تواند گزینه خوبی برای آلرژی های ragweed و علف ها باشد که با داروهای دیگر کنترل نمی شود. با پزشک متخصص آلرژی صحبت کنید تا بدانید که آیا این روش برای شما خوب است یا نه. اگر خوب نباشد، واکسن های آلرژی یک روش درست و آزموده شده برای رهایی از آلرژی است. 

برای از بین بردن علائم آلرژی پاییزه چه کار دیگری می توانید انجام دهید؟ خط مقدم دفاع در برابر آن دوری از عوامل محرک است. بعد از این که مدتی بیرون بودید، دوش بگیرید، لباس های خود را عوض  کرده و لباس های قبلی را بشویید. وقتی در بیرون مشغول کار هستید از یک ماسک استفاده کنید. فقط ماسک های N95 گرده ها را به خاطر اندازه ریزی که دارند متوقف می کنند. از بسته ماندن شیشه های منزل و ماشین خود نیز مطمئن شوید. اگر بیرون رفتید، از کلاه و عینک آفتابی برای دور نگه داشتن گرده ها از چشم خود، استفاده کنید. 

اگر به هر نوع آلرژی فصلی مبتلا هستید، به یک متخصص آلرژی معتبر مراجعه کنید. متخصصان آلرژی برای تشخیص و درمان علائم شما و کار با شما برای تهیه یک طرع عمل فردی، تعلیم دیده اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: