کد خبر: ۷۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - 2015August 11
شفا آنلاین>سلامت>گاهی اوقات برای پوست‌های حساس، عطر، ادکلن و یا حتی صابون‌های طعم‌دار ایجاد مشکل پوستی می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین-دکتر ملک‌زاد، متخصص پوست و مو  گفت: مواد شیمیایی موجود در عطر و ادکلن و مشتقات آن مثل صابون‌های طعم‌دار، وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، در بعضی از افراد به صورت قهوه‌ای رنگ درمی‌آید.

وی افزود: این حساسیت‌های پوستی به صورت قرمزی و خارش و تورم بروز می‌کند و اگر درمان‌های لازم صورت نگیرد، ممکن است تشدید شود.

وی پیرامون این نکته که این مواد با چه نوع پوستی ناسازگارتر است، توضیح داد: پوست هر فردی ممکن است دچار این عارضه شود و ربطی به چربی یا خشکی‌ پوست ندارد و تنها راه برای جلوگیری از این عارضه دوری از مواد این چنینی یعنی عطر و ادکلنی است که ایجاد عارضه می‌کند و می‌توان به جای تماس مستقیم با پوست به لباس زد.

وی در باره این مواد شیمیایی که در عطر و ادکلن وجود دارد، نیز گفت:‌ این مواد شامل الکل صنعتی، عصاره مواد شیمیایی، رنگ‌ها و همچنین‌ مواد نگهدارنده است.

وی در پایان گفت: تنها راه جلوگیری از این نوع حساسیت عوض کردن صابون و عطر و ادکلنی است که ایجاد این عارضه را می‌کنند و به محض این اتفاق باید به پزشک مراجعه شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
سلام من امروز عطری خریدم و مقداری به مچ دستم زدم حدودا دوازده شب بدنم پر از برآمدگی شد و به شدت خارش دارم خسته شدم از بس تکون خوردم نمیتونم بخوابم همه بدنم میخاره آیا کهیر زدم؟
مدیر پایگاه باسلام
اگربهبود حاصل نشده به متخصص پوست مراجعه نمایید ودیگر ازاین عطر استفاده نکنید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: